וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשים בבורקה - כמו תיבות דואר": הסערה החדשה של בוריס ג'ונסון

מיי ופוליטיקאים שמרנים נוספים קראו לשר החוץ לשעבר להתנצל אחרי שאמר כי נשים בכיסוי הגוף המלא נראות כמו שודדי בנקים. ג'ונסון נחשב למי שעשוי להתמודד על הנהגת בריטניה ודבריו נתפסים כקריצה לימין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בוריס ג'ונסון, שר החוץ לשעבר של בריטניה ואחד מבכירי מפלגת השלטון השמרנית, גרם לסערה בממלכה אחרי שלעג לנשים מוסלמיות הלבושות בבורקה. חברי מפלגתו, מחוקקים באופוזיציה והקהילה המוסלמית גינו את דבריו וחלקם דורשים ממנו להתפטר. חרף קריאות מתוך מפלגתו להתנצל על דבריו, ג'ונסון סירב עד כה לעשות זאת.

ראשית הפרשה ביום שני, כשג'ונסון פרסם מאמר ב"טלגרף", ובו טען כי נשים בבורקה נראות כמו שודדי בנק, ושלבתי ספר ואוניברסיטאות צריכה להיות הזכות לדרוש מסטודנטים להסיר את הכיסוי. זאת בהתייחסו לאיסור שהוטל בדנמרק על איסור לבישת כיסוי הגוף המוסלמי.

"אוסיף ואומר כי זה מגוחך לגמרי שאנשים עשויים לבחור להסתובב ולהיראות כמו תיבות דואר". עם זאת, ג'ונסון כתב במאמר כי הוא אינו תומך באיסור מוחלט על עטיית כיסויי ראש בבריטניה. "זה פשוט עשוי לגרום לבעיה להחמיר".

שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון בדרכו לדאונינג 10 
3 ביולי 2018. רויטרס
גינויים נרחבים לדבריו. ג'ונסון, בחודש שעבר/רויטרס

ראשת הממשלה תרזה מיי, שג'ונסון עשוי לקרוא תיגר על מנהיגותה, גינתה את דבריו. "אמרתי בבירור שכל מי שמדבר על כך צריך לחשוב בזהירות רבה על השפה שהוא משתמש בה ולהשפעה שעשויה להיות על בני אדם לשפה הזאת", אמרה. "זה ברור שהשפה שבוריס השתמש בה פגעה בבני אדם".

היא הוסיפה כי "מה שחשוב הוא שאנו מאמינים שלבני אדם יש את הזכות לקיים את דתם, וצריכה להיות להם הזכות לבחור איך להתלבש - במקרה של נשים, הבורקה והניקאב. אני מאמינה שלכל אישה שמורה הזכות הזאת".

סיידה וארסי, לשעבר יו"ר המפלגה, האשימה את ג'ונסון באסלאמופוביה ובניסיון לקרוץ למצביעי ימין לקראת התמודדות עתידית על ראשות המפלגה. כך נהגו גם פוליטיקאים נוספים מהמפלגה, המתמודדת עם טענות שאינה עושה מספיק כדי לבער מקרבה ביטויי גזענות כלפי מוסלמים.

גם בקהילה המוסלמית בבריטניה הביעו זעם על הערותיו של ג'ונסון. "זה בדיוק סוג ההערות ששמענו מקבוצות ימין קיצוני ואנשים התוקפים מוסלמים באופן זדוני", אמר פיאז מוגאל, פעיל הנאבק באלימות אנטי-מוסלמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנת נשים נגד איסור חבישת בורקה בקופנהגן, דנמרק, 1 באוגוסט 2018. רויטרס
נשים מוסלמיות מפגינות בקופנהגן נגד האיסור על לבישת בורקה, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully