וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו הסכמות עם האוצר, האחיות הכריזו על סיום השביתה

לאחר משא ומתן קדחתני בין הצדדים, במשרד הבריאות הצהירו כי שביתת האחיות תסתיים, וכי סוכם על תגבור האבטחה ותוספת תקנים לאחיות. יו"ר הסתדרות האחיות: "בסך הכול רצינו שהאחיות ילכו לעבודה ויחזרו בשלום"

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

משרד האוצר, משרד הבריאות והסתדרות האחיות הודיעו הערב (שלישי) על סיום שביתת האחיות שהחלה הבוקר. ממשרד הבריאות נמסר כי כי בתום המשא ומתן שהתקיים בין האוצר ונציגי הסתדרות האחיות הוחלט על תגבור משמעותי לאבטחת צוותים רפואיים וכן על תוספת תקנים למערכת הבריאות.

בין השאר סוכם כי יתווספו מאה תקנים למחלקות ההמטו-אונקולוגיה ילדים, פסיכיאטריה וטיפות חלב וכן נקבע מתווה ליישום המלצות הועדה למיגור אלימות במערכת הבריאות בראשות פרופ' מור יוסף. עוד נקבע כי תיערך בדיקה בנוגע למספר תקני האחיות בחדרי המיון.

על פי ההסכם, בשבוע הבא תתקיים פגישה עם המשנה ליועמ"ש רן ניזרי בנושא יישום חקיקה והחמרת הענישה נגד תקיפות של צוותים רפואיים ועובדי מערכת הבריאות.

חדר מיון  תל השומר , שבית האחיות 7.8.2018. ראובן קסטרו
חדר המיון בבית החולים שיבא, היום/ראובן קסטרו

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן בירך על הסיכומים. "הצלחנו להביא לתוספת משמעותית למערכת הבריאות תוך חיזוק הביטחון האישי של צוותי הרפואה". סגן השר ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב הודו לכל המעורבים במשא ומתן, בהם שר האוצר משה כחלון שלדבריהם "מגלה מחויבות עמוקה לצרכי מערכת הבריאות לאורך כל הקדנציה", למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שושי גולדברג האחות הראשית במשרד הבריאות, ולמשנה למנכל המשרד פרופ' איתמר גרוטו.

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות בירכה על ההסכמות וציינה כי המאבק בו פתחו יוביל להשגת היעדים. "בסך הכול רצינו להגיד במפורש שדי לאלימות", אמרה. "קיבלנו הסכם שמיישם את כל המלצות הוועדה למיגור האלימות. כמו כן, נוספו תקנים לחדרי המיון, כמאה תקנים נוספו להמטו-אונקולוגיה וטיפות החלב, ועוד 50 תקנים לפסיכיאטריה. אין ספק שמדובר בהישג".

עוד הוסיפ כהן כי "בסוף אנחנו רוצים שהאחיות ילכו לעבודה ויחזרו בשלום, ללא המאבק - ההמלצות היו נשארות בגדר המלצות. עמדנו על כך שכל המלצות הוועדה ייושמו ככתבם וכלשונם עד לסוף השנה כמו גם מתן מענה ראשוני לעומסים הקריטיים והקמת ועדה ליישום תקינה חדשה חדרי המיון".

עוד באותו נושא

אלפי מקרי אלימות מאז רצח האחות קררו: המלצות הוועדה נחשפות

לכתבה המלאה
שביתית האחיות בית חולים תל השומר 7.8.2018. ראובן קסטרו
בית החולים תל השומר, היום/ראובן קסטרו

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר בצאתו מחדר הדיונים: "בטיחותם האישית של הצוותים הרפואיים הוא מעל הכל. אני סמוך ובטוח כי הערב הבאנו בשורה למערך הבריאות בישראל שעושה לילות כימים למען האזרחים. ברצוני לחזק את יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן ופרוספר בן חמו יו"ר ארגון עובדי קופת חולים על מנהיגות יוצאת דופן. כמו כן ברצוני להודות לשר הבריאות ושר האוצר על הרתמותם לפתרון המשבר".

השביתה החלה בשעות הבוקר, לאחר שהסתדרות האחיות הכריזה על עיצומים לאור מה שהגדירו כאוזלת ידה של הממשלה בטיפול במערכת הבריאות. במהלך היום, האחיות בבתי החולים פעלו במתכונת שבת, ניתוחים שאינם דחופים נדחו, ובמרפאות בקופת חולים כללית ובתחנת טיפת חלב לא ניתנו שירותים.

שביתת האחיות 7.8.2018 מחלקת עיניים תל השומר. ראובן קסטרו
מחלקת עיניים בבית החולים תל השומר, היום/ראובן קסטרו

האחיות הצביעו על היעדר כוח האדם שיוצר עומסים כגורם המוביל לתופעה. בדיוני המו"מ הוחלט בין השאר על יישום מסקנות ועדת מור יוסף. הוועדה, שהגישה את מסקנותיה למשרד הבריאות לפני כחצי שנה המליצה על שורה של צעדים למיגור האלימות, בהם הקמת יחידת אופנוענים שתוקפץ למוסדות רפואיים במקרי אלימות, לחצן מצוקה לעובדים באמצעות אפליקציה ו"מידען רפואי", נציג של המוסד שיסתובב בין החולים הממתינים לבדיקת הרופא ויעדכן אותם לגבי מצבם ומצב הבדיקות שלהם כדי להפיג את רף המתח בקרבם.

בנוסף, הוועדה המליצה על הרחבתו של פיילוט בשיתוף המשטרה, ובמסגרתו יוצב שוטר בכל חדר מיון בישראל. כמו כן, הומלץ על החמרת עונשים נגד נאשמים באלימות כלפי עובדים במערכת הבריאות.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully