וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מקרי אלימות מאז רצח האחות קררו: המלצות הוועדה נחשפות

8.2.2018 / 18:43

יחידת אופנוענים מוכנה לכל תרחיש, אפליקציה עם כפתור מצוקה ועובדים שתפקידם יהיה להרגיע את החולים הממתינים בתור: אלה רק חלק מההמלצות שצפויה להגיש הוועדה למניעת אלימות במערכת הבריאות והגיעו לידי וואלה! NEWS. בשנה שחלפה מאז הרצח נוספו 3,000 מקרי אלימות

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: שניר דבוש

כ-3,000 מקרי אלימות נרשמו בשנה האחרונה נגד צוותים רפואיים מאז הרצח של האחות טובה קררו, לפני כמעט שנה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (חמישי) לבקשת וואלה! NEWS. קררו נרצחה על ידי המטופל אשר פרג' בסניף של קופת החולים "כללית" בחולון, חודשיים לאחר שקיבל ממנה חיסון נגד שפעת. שלושה חודשים לאחר האירוע, הוקמה במשרד הבריאות ועדה מיוחדת למיגור אלימות של מטופלים כלפי צוותים רפואיים.

במהלך השנה האחרונה גיבשה הוועדה, בראשות פרופ' שלמה מור יוסף, את מסקנותיה לטיפול ומיגור התופעה ובתחילת השבוע היא צפויה להגיש אותן למשרד הבריאות. מטרת הוועדה הייתה לתת כלים לצוותים הרפואיים בנושא ולעסוק במניעה של אירועים עתידיים.

במסגרת המסקנות שיוגשו לראשי משרד הבריאות, שהגיעו לידי וואלה! NEWS, עלתה האפשרות של הקמת יחידת אופנוענים שתוקפץ למוסדות רפואיים במקרי אלימות, לחצן מצוקה לעובדים באמצעות אפליקציה ו"מידען רפואי", נציג של המוסד שיסתובב בין החולים הממתינים לבדיקת הרופא ויעדכן אותם לגבי מצבם ומצב הבדיקות שלהם כדי להפיג את רף המתח בקרבם.

טובה קררו האחות שהוצתה בקופת חולים בחולון על ידי מטופל ב- 14 במרץ 2017. באדיבות המשפחה
קררו/באדיבות המשפחה

כמו כן, חברי הוועדה צפויים להמליץ על הרחבתו של פיילוט בשיתוף המשטרה, ובמסגרתו יוצב שוטר בכל חדר מיון בישראל. כמו כן, צפויים חברי הוועדה להמליץ על החמרת עונשים נגד נאשמים באלימות כלפי עובדים במערכת הבריאות. עוד נודע שבכוונת הוועדה להמליץ שילוב נושא הלימוד "התמודדות עם מקרי אלימות" במסגרת לימודי ומקצועות הבריאות.

דוד שוורץ, מרכז נושא האלימות נגד צוותים רפואיים במשרד הבריאות, מספר שלא רק שלא חלה ירידה משמעותית במקרי האלימות מאז הרצח - חלה עלייה בהתבטאויות אלימות. "אמירות כמו 'אשרוף אותך למוות', 'מגיע לכם שישרפו אתכם' ו'נעלה אתכם בלהבות' גברו", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
בית חולים אסף הרופא, 2 באפריל 2017. ראובן קסטרו
שוטר בכל מיון? בית החולים אסף הרופא בכפר סבא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully