וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכונו לפקקים: נתיבי איילון צפויים להיסגר לסירוגין ל-7 שבועות

7.8.2018 / 18:52

לוואלה! NEWS נודע כי בימים אלה נבחנות האפשרויות בנושא לאור הקמת גשר יהודית בין השכונות מוניטפיורי וביצרון סמוך למחלף השלום בתל אביב - ונראה שאין מנוס מסגירת איילון. מדובר בפרויקט הנדסי מורכב שיכלול הנפת שש קורות פלדה מאסיביות במשקל של יותר מאלף טון

נתיבי איילון. נובמבר 2016. ראובן קסטרו
ייסגרו לסירוגין למשך שבעה שבועות. נתיבי איילון/ראובן קסטרו

נתיבי איילון צפויים להיסגר לסירוגין למשך שבעה שבועות במהלך החודשיים הקרובים בשל הקמת גשר יהודית סמוך למחלף השלום - כך נודע לוואלה! NEWS. לדברי גורם בכיר במשרד התחבורה, בימים אלה מתחבטים במשרד ובהנהלת נתיבי איילון איך להתמודד עם הקמתו של הגשר, ונראה שלא יהיה מנוס מסגירה לסירוגין של חלק מהכביש במהלך הצבתו.

גשר יהודית יוקם לטובת הולכי הרגל ורוכבי האופניים והוא עתיד לחבר בין שדרות יהודית, הנמצאות בשכונת מונטיפיורי, לבין מגדל אלון שבמערב שכונת ביצרון בתל אביב. הגשר נועד ליצור חיבור נוסף בין מרכז לתל אביב ובין השכונות שממזרח לנתיבי איילון. על פי ההערכה תקופת העבודה על הפרויקט ההנדסי המורכב יהיה כשבעה שבועות, כשבפועל במשך שבעה סופי שבוע ייסגרו הכבישים.

גרפטי ארונות קבורה עם דגלי ישראל ודגלי פלסטין ציור קיר נחל איילון, תל אביב 4 באפריל 2017. ראובן קסטרו
רכבת ישראל לצד נתיבי איילון/ראובן קסטרו

מחברת נתיבי איילון נמסר כי "בימים אלו מגיע פרויקט בניית גשר יהודית לשיאו". בחברה הדגישו כי מדובר בפרויקט חשוב שיחבר בין חלקי העיר, "יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב ויסייע להפחתת מספר כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין".

"במסגרת זו", נמסר בנוסף לכך. "נערכת חברת נתיבי איילון לשלב המרכזי בבניית הגשר, הכולל הנפת שש קורות פלדה מאסיביות המרכיבות את הגשר, שמשקלן הכולל הוא מעל אלף טון. הפרטים טרם נקבעו, והם נמצאים בשלבי תכנון ואישור מול כלל הגורמים המקצועיים, בהם משטרת ישראל, עיריית תל אביב, משרד העבודה והרווחה, רשות ניקוז נחלים ירקון ועוד".

עוד באותו נושא

תעלומה בנתיבי איילון: מי שוב צייר קברים עם דגלי פלסטין?

לכתבה המלאה

הדרך למרכז מתקצרת: כביש 531 יתחבר לאיילון דרום

בתוך כך, אחד ממקטעי הדרך העמוסים ביותר במדינה צפוי להתרווח מחר לפנות בוקר (רביעי) עם חיבורו של כביש 531 לאיילון דרום. מוקדם יותר חנך שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ את קטע הכביש החדש. בטקס השתתפו גם יו"ר נתיבי ישראל עודד שמיר, מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, ראש עיריית רעננה איתן גינזבורג, ראש עיריית הרצליה משה פדלון וראש מועצת כפר שמריהו דרור אלוני.

לדברי כץ, הכביש החדש יקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. בנוסף לכך, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר והרעש וישפר את איכות החיים של תושבי האזור.

כביש 531 לאיילון דרום. יוסי זמיר,
הקטע החדש שיחבר בין כביש 531 לאיילון דרום/יוסי זמיר

כביש 531 כולל בין היתר 36 גשרים ומבנים תת-קרקעיים המשמשים כמעברים עיליים ותחתיים לחקלאים ולהולכי רגל והוקמו לאורכו 12 מחלפים. כץ ציין כי מדובר בכביש רוחב אסטרטגי החוצה את אזור השרון ומחבר בין כביש 6 באזור כפר סבא לנתיבי איילון, לכביש 4 ולכביש החוף (כביש 2) במערב. במרכז הכביש מסילות רכבת השרון, עם שתי תחנות רכבת ברעננה.

פרויקט 531 הוא מיזם התשתיות הגדול ביותר המבוצע בימים אלה במרכז הארץ, ונוגע לאחד מכבישי הרוחב המרכזיים ביותר בשרון. אורכו של הקטע החדש הוא שישה קילומטרים - משפיים ועד מחלף שבעת הכוכבים. בקרוב ייחנך קטע נוסף בכביש איילון דרום שיחבר את כביש 531 עם כביש החוף ויחתום את הפרויקט. עלות הפרויקט, הכולל גם את הקמת מסילות השרון, העתקת מסילות החוף והקמת שתי תחנות רכבת חדשות, מסתכמת ב-4.6 מיליארד שקלים.

מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ ציין כי החברה מממשת את חזון חיבור קצוות הארץ למרכזה. "החיבור אותו אנו חוגגים היום הוא בשורה של ממש למשתמשי הדרך - כחלק מהראיה הרחבה והכוללת של פרויקט 531", אמר מנכ"ל החברה.

השר כץ חנך את חיבור כביש 531 לאיילון דרום. יוסי זמיר,
השר ישראל כץ בחניכת הכביש/יוסי זמיר
כביש 531 לאיילון דרום. יוסי זמיר,
הקטע החדש שיחבר בין כביש 531 לאיילון דרום/יוסי זמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully