וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור האלימות: האחיות הודיעו על שביתה ממחר בכל מערכת הבריאות

הסתדרות האחיות תפתח בשביתה ללא מועד סיום לאור טענתה לאוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות במערכת הבריאות. "האחיות והאחים החליטו כי דמם אינו הפקר, נשבות עד שיבוצעו פעולות לפתרון העומסים ולהגנה על הצוותים", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

הסתדרות האחיות הודיעה הבוקר (שני) כי מחר יפתחו בשביתה כוללת ללא מועד סיום בבתי החולים, בקופות החולים ובקהילה. זאת, לטענתן, לאור אוזלת ידה של הממשלה בטיפול באלימות במערכת הבריאות.

"האחיות והאחים החליטו כי דמם אינו הפקר", אמרה אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות, "ולכן הכרזנו הבוקר על שביתה כוללת. עד שלא יבוצעו פעולות אופרטיביות לאלתר לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחים והאחיות לא ירפו ממאבקם. לא ייתכן שהממשלה תעמוד כצופה מן הצד בעת שמערכת הבריאות הופכת לזירת מלחמה".

הפגנה מחוץ למרכז הרפואי שיבא נגד ריבוי מקרי אלימות בהדסה. דוברת הדסה, מערכת וואלה! NEWS
מחאת אחיות נגד האלימות, יולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, דוברת הדסה

בהודעת הסתדרות האחיות נמסר כי שביתה כוללת תיפתח אם הממשלה לא תפעל ליישום מיידי של המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות. "נוסח החלטת הממשלה, המאמץ את מסקנות הוועדה והדרכים האופרטיביות המידיות להפעלתן - יפורסמו לאלתר". לדבריה, "אין להעלות על הדעת, כי ממשלת ישראל תעמוד מן הצד צופה אך לא נוקטת בצעד כלשהו בעת שהאלימות במערכת הבריאות גואה, והמקרים מגיעים עד לכדי סכנת חיים דווקא לאותם העובדים המקדישים את חייהם ומשפחותיהם לטיפול באזרחי המדינה".

כהן הוסיפה במכתבה לשרים כי "העומסים והאלימות במערכת הבריאות הפכו ל'חיידק עמיד', המסכן לא רק את חייהן של האחיות, הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות אלא גם את כלל המטופלים".

"ההחלטה לא ניתנת לשינוי ועד שלא יתבצעו פעולות אופרטיביות לפתרון העומסים הבלתי נסבלים ולהגנה על הצוותים הרפואיים ועובדי מערכת הבריאות, האחים והאחיות לא ירפו במאבקם ויפעלו בצעדים ארגוניים מיידים עד כדי שביתה כוללת בכל מערכת הבריאות בבתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור".

עוד באותו נושא

אחים ואחיות בעצרות מחאה בתי החולים ברחבי הארץ: "נחצה קו אדום"

לכתבה המלאה
דסק קבלה בבית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
מחלקות שונות בבתי החולים יפעלו במתכונת מצומצמת/ערן גילווארג

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי "אסור להשלים עם נגע האלימות במערכת הבריאות. המדינה לא יכולה להמשיך לעמוד מנגד, בשעה שצוותי הסיעוד והרפואה, אשר מקדישים לילות כימים להצלת חיים, מותקפים מדי יום במקום עבודתם. אנו ניצבים ביחד עם האחיות והאחים, לזעוק את צעקתם עד שיהיה טיפול ומענה מקיף ואמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully