וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לוושינגטון: איראן עורכת תמרון ימי גדול במפרץ הפרסי

3.8.2018 / 8:52

ברקע חילופי האיומים בין ארה"ב לאיראן, החל הצי בתרגיל רחב היקף שבו משתתפים יותר ממאה כלי שיט. התרגיל מתקיים בסמוך למיצרי הורמוז האסטרטגיים, ומועד פתיחתו הוקדם השנה. קצין אמריקני הבטיח: "נשמור על חופש התנועה והמסחר"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

איראן החלה לבצע תמרונים ימיים במפרץ הפרסי ובכך מקדימה את העיתוי של התרגילים השנתיים, על רקע המתיחות עם ארצות הברית - כך מסרו היום (שישי) גורמים אמריקניים רשמיים. לפי אחד הגורמים, יותר ממאה כלי שיט לקחו חלק בתמרונים, שצפויים להסתיים השבוע.

היחסים בין ארצות הברית לאיראן הידרדרו לאחרונה, לאחר החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ולכפות סנקציות על איראן. בכירים איראנים הזהירו כי ארצם לא תקבל את החרפת המדיניות התקיפה מצד ארצות הברית.

ספינת קרב איראנית בדרכה לתימן, מאי 2015. AP
ספינת קרב איראנית במפרץ הפרסי/AP

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית אישר השבוע כי הצי האיראני הגביר את פעילותו, בתוך כך גם באזור מיצרי הורמוז, המהווים נקודה אסטרטגית להעברת נפט. משמרות המהפכה איימו לאחרונה לחסום את המיצרים להעברת סחורות. "אנו עוקבים מקרוב אחר התמרון ועובדים בשיתוף עם בעלות בריתנו להבטיח את חופש התנועה והמסחר בים", אמר קצין בצי ארצות הברית.

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תזמון התרגיל נועד להעביר מסר לוושינגטון, לקראת חידוש הסנקציות הצפויות להיכנס לתוקף ב-7 באוגוסט בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015. בשלב הראשון של הסנקציות, יאסור הממשל האמריקני על ממשלת איראן לרכוש או להשיג דולר אמריקני, לצד הסנקציות על הסחר האיראני בזהב ובמתכות יקרות ועל מכירה ישירה או עקיפה, אספקה או העברה לאיראן של גרפיט, מתכות, פחם ותכנות הקשורות לתעשייה. ארצות הברית מנסה גם לעצור את כל ייצוא הנפט מאיראן עד ל-4 בנובמבר, אז ייכנס לתוקפו הסבב השני של הסנקציות.

עוד באותו נושא

עם 100 כלי שיט: "איראן תפתח בתרגיל במפרץ בתוך 48 שעות"

לכתבה המלאה
נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך פגישה עם פקידי משרד החוץ של איראן, 22 ביולי 2018. AP
זוכה לביקורת מבית. רוחאני/AP

מאז תחילת השנה פרצו באיראן כמה מחאות בשל המחירים הגבוהים, המחסור במים, הפסקות חשמל ושחיתות שלטונית. השבוע התאספו מאות אנשים התאספו בערים ברחבי המדינה, כולל באיספהאן, שיראז ואחווז, במחאה על האינפלציה הגבוהה שנגרמה בין השאר על ידי הריאל החלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully