וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר אסד: מערכות הגנה אוויריות סיכלו תקיפה באזור דמשק

על פי הדיווח בסוכנות "סאנא", מערכת ההגנה האווירית הצליחה לפגוע ב"מטרה עוינת" בסמוך לבירה. לא דווח על נפגעים ועל נזק. צה"ל תקף חוליית דאעש בדרום רמת הגולן הסורית

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

מטוסים תקפו הערב (חמישי) מטרות של צבא אסד באזור דמשק - כך דווח בסוכנות הידיעות "סאנא". על פי הדיווח מערכת ההגנה האווירית של סוריה פגעה במטרה עוינת ובלתי מזוהה במערב דמשק. לא דווח על נפגעים או על נזק בתקרית.

צה"ל תקף באמצעות כלי טיס חוליית מחבלי דאעש בדרום רמת הגולן הסורית שנמצאה 200 מטרים מהגדר. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה חוסלו שבעה פעילי טרור, וכי בסריקה שהתקיימה הבוקר במקום על ידי לוחמי גדס"ר נחל, אותרו הגופות ועליהן חמישה אפודים, רובי קלצ'ניקוב, מטענים ורימונים.

התקיפה התבצעה ימים אחדים לאחר שנשיא סוריה בשאר אסד השלים את השתלטותו מחדש באזור דרום מערב סוריה, לאחר שבע שנות מלחמת אזרחים בארצו. בחודש האחרון התכתש צבא אסד עם ארגוני המורדים ועם תאים של ארגון המדינה האסאלמית שהתבססו באזור.

אש בעקבות תקיפת צה"ל בסוריה 25 ביולי 2018. רויטרס
תקיפה שיוחסה לצה"ל בסוריה, בחודש שעבר/רויטרס

שליח הקרמלין לסוריה אמר אתמול כי הכוחות האיראניים במדינה נסוגו למרחק לפחות 85 קילומטרים מהגבול עם ישראל. לדברי השליח אלכסנדר לברנטייב, "האיראנים הסיגו את הכוחות שלהם, הם כבר לא שם. יש עדיין כמה יועצים איראנים בצבא הסורי, אבל הציוד הכבד והנשק שיכולים לאיים על ישראל כבר נמצאים במרחק 85 קילומטרים מהגבול".

הוא הוסיף כי "נוכחות איראן בסוריה לגיטימית, אבל כשהאיראנים נשאלו אם נוכחותם ליד הגבול עם ישראל קריטית, הם השיבו שלא ולכן נסוגו משם. הם עוברים לאזור דיר א-זור להילחם בארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש)".

בשבוע שעבר יורט מטוס קרב סורי, מדגם סוחוי 22 או 24, על ידי טילי פטריוט אחרי שחדר לשטח האווירי של ישראל. זאת הייתה הפעם השנייה מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011 שבה הפילה ישראל מטוס קרב סורי, שחדר בשוגג לשטח האווירי של המדינה. ב-2014 הופל מטוס מסוג סוחוי 24 נכנס כ-800 מטרים אל תוך שטח ישראל. אז הופל המטוס תוך דקה ו-20 שניות.

עוד באותו נושא

200 מטר מהגדר: צה"ל חיסל 7 מחבלי דאעש חמושים בגבול בגולן

לכתבה המלאה
הפצצות בכפר סייד אל גולן, 24 ביולי 2018. ראובן קסטרו
קרבות בדרום רמת הגולן הסורית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully