וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשקט בשקט, נתניהו אישר את עבודות השיפוץ ברחבת הכותל המשותפת

1.8.2018 / 22:29

פרסום ראשון: אחרי שנתניהו החליף את השרה רגב בראשות ועדת המקומות הקדושים והשר שטייניץ הסכים להחליף את השרה איילת שקד, אושרו העבודות ברחבת התפילה המשותפת עבור הזרמים הלא אורתודכסים. השר דוד אזולאי, שביקש להתפטר מחברותו בוועדה, לא השתתף בהצבעה

עריכה: יאיר דניאל

ועדת המקומות הקדושים אישרה בשבוע האחרון את עבודות שיפוץ רחבת התפילה המעורבת בכותל המערבי ובכך הגיע לסיומו המשבר פוליטי שפרץ סביב העבודות בחודש שעבר. לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליף את השרה מירי רגב בראשות הוועדה והשר יובל שטייניץ, שהחליף את השרה איילת שקד, אישרו את העבודות בימים האחרונים. השר דוד אזולאי, שביקש להתפטר מחברותו בוועדה, לא השתתף בהצבעה.

השיפוץ המדובר נועד עבור רחבת התפילה הקיימת לגברים ונשים בקשת רובינסון בכותל, לטובת הרפורמים והקונסרבטיבים, כחלק ממתווה הכותל שאומץ בממשלה ב-2016. לאחר שמתווה הכותל בוטל בשנה שעברה, נתניהו הורה לזרז את העבודות להרחבת הרחבה שמשמשת את הזרמים הלא אורתודוכסים.

לקריאה נוספת:
71% ממצביעי הליכוד: על מדינת ישראל להכיר בכל זרמי היהדות
רגב: "הרפורמים נחמדים בארגנטינה - פה בארץ שיפעלו לפני הנהלים שלנו"
רגב סירבה לאשר רחבה מעורבת בכותל: "מצפוני לא מאפשר"

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
הוועדה אישרה את עבודות השיפוץ ברחבה המשותפת/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

על פי חוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת את אישור ועדת השרים, שבה חברים השר לשירותי דתות, שר המשפטים והשר הממונה על רשות העתיקות, שהיא היום שרת התרבות והספורט מירי רגב. לאחרונה רגב סירבה לאשר את עבודות לאחר שהופעלו עליה לחצים מצד גורמים חרד"ליים (חרדים-דתיים לאומיים) בליכוד ולכן סמכותה הועברה לידי ראש הממשלה לצורך אישור העבודות.

במקביל, גם שרת המשפטים איילת שקד נכנעה ללחץ של גורמים דתיים וביקשה להשתחרר מחברותה בוועדה, והיא הוחלפה על ידי שטייניץ. העברת הסמכויות יצרה דאגה פוליטית, ושטייניץ היה היחיד מבין שרי הליכוד שהסכים לטפל בסוגיה של עבודות השיפוץ, שמעוררת התנגדות אצל החרדים והדתיים. גם השר לשירותי דת דוד אזולאי הודיע על התפטרותו מהוועדה רגע לפני התכנסותה, וההחלטה אושרה בלעדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully