וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המחבל ממנצ'סטר חולץ על ידי הצי הבריטי מלוב ב-2014

31.7.2018 / 10:57

ב"דיילי מייל" דווח כי סלמאן עבדי, שהתפוצץ בסוף הופעה בשנה שעברה והרג 22 איש, היה אחד מבין מאה אזרחים בריטים שהיה תקוע במדינה הצפון אפריקנית בעת הלחימה. "מעשה של בגידה"

צילום: סרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות במנצ'סטר בשנה שעברה חולץ מהמלחמה בלוב שלוש שנים קודם לכן על ידי הצי הבריטי - כך דיווח היום (שלישי) העיתון הבריטי "דיילי מייל". לפי הדיווח, סלמאן עבד, שהוריו נולדו בלוב, היה בחופשה במדינה הצפון אפריקנית באוגוסט 2014, אז התחדשה הלחימה. גורמים בריטיים הציעו אז לפנות את אזרחי הממלכה.

עוד דווח כי עבדי ואחיו הצעיר האשם היו בין כמאה אזרחים בריטים שנאספו מאחד מחופי המדינה על ידי כלי שיט של הצי, שפינה אותם למלטה. משם הם טסו בחזרה לממלכה.

"הזוועה שהוא עשה על אדמת בריטניה אחרי שחולץ מלוב הייתה מעשה של בגידה", צוטט גורם בריטי ב"דיילי מייל". גורמים ביטחוניים אחרים אמרו כי לפי ההערכות, עבדי לא החזיק בעמדות קיצוניות בזמן החילוץ.

בפיגוע במאי אשתקד נהרגו 22 בני אדם, בסוף מופע של הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה. זאת הייתה מתקפת הטרור הקטלנית ביותר בממלכה מאז פיגועי לונדון ב-2005. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות עליה.

לקריאה נוספת בנושא
ארץ הטרור: האנרכיה הלובית שולחת את זרועותיה למזה"ת ולאירופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבר הקצנה אחרי ששב לבריטניה. עבדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully