וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכחדה מסתורית של מאות אלפי פינגווינים מדאיגה את החוקרים

אי החזיר שבדרום האוקיינוס ההודי נחשב עד לא מכבר גן עדן של פינגווינים, אך צילומים חדשים חשפו כי המושבה של הפינגווינים המלכותיים צנחה במהירות מדאיגה. מכ-500 אלף זוגות רבייה ב-1982 לכ-60 אלף בלבד. בין הסיבות האפשריות - מחלות, חתולים וחיפושים אחרי מזון

פינגווינים מלכותיים באיי פוקלנד. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
המין השני בגודלו. פינגווינים מלכותיים באיי פוקלנד/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

בתוך 35 שנה בלבד, המושבה הגדולה ביותר בעולם של פינגווינים מלכותיים כמעט שהושמדה לחלוטין. מ-500 אלף זוגות רבייה היא מונה עתה 60 אלף זוגות בלבד, והחוקרים אובדי עצות להסביר את התופעה המטרידה. ברשת סקיי ניוז דווח כי מומחים אומרים שהיעלמותם היא "תעלומה שצריכה להיפתר".

החוקרים שללו את האפשרות שאסון פתאומי, כמו צונאמי, הוא זה שהכה את המושבה באי החזיר שבדרום האוקיינוס ההודי, חלק מהטריטוריות של צרפת באזור אנטארקטיקה. בין האפשרויות שעשויות להסביר זאת - חיפוש אחרי מזון, חתולים ועכברים הצדים את הגוזלים או מחלות וטפילים שונים.

צילומי אוויר ותצלומי לווין שימשו להערכת גודל המושבה, מאחר שלא הייתה הערכה לגבי גודלה במשך עשורים והביקור האחרון באי היה ב-1982. חוקרים צרפתים אמרו כי מספרם של העופות החל לצנוח בסוף שנות ה-90 וכי המגמה הזו ככל הנראה נמשכת. למרות מקרי המוות המסתוריים באי החזיר, שנחשב עד לא מכבר למושבה השנייה בגודלה בעולם של פינגווינים ממין כלשהו, באזורים אחרים אוכלוסיות הפינגווינים משגשגות.

פינגווינים מלכותיים הם מין הפינגווין השני בגודלו, והוא מגיע לגובה של כ-90 ס"מ. רק הפינגוונים הקיסריים גדולים יותר.

לקריאה נוספת בנושא
אם מסורה: לוויתנית אורקה תועדה גוררת את הגור המת שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully