וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מות הדמוקרטיה": מפלגת השלטון של קמבודיה הכריזה ניצחון בבחירות

30.7.2018 / 14:51

השלטונות הכריזו כי ראש הממשלה הוותיק הון סן הצליח לגרוף את כל 125 המושבים, אך בקהילה הבינלאומית גינו את ההצבעה שמנעה מהאופוזיציה המרכזית להשתתף. "יום שבו נרשם פרק אפל חדש", ביכו מתנגדי השלטון

כרזה של ראש ממשלת קמבודיה הון סן ברחוב בבירה פנום פן, 30 ביולי 2018. רויטרס
שולט במדינה ביד רמה. כרזה של ראש הממשלה הון סן בבירה, היום/רויטרס

מפלגת השלטון של קמבודיה הכריזה היום (שני) כי היא זכתה בכל 125 המושבים שעמדו לבחירה בבחירות הכלכליות אתמול. זאת למרות טענות האופוזיציה, ארגוני זכויות אדם ומדינות המערב כי ההליך לא היה הוגן או חופשי. לפי דוברת מפלגת העם של קמבודיה, השליט הון סן זכה ב-77.5% מהקולות. התוצאות הרשמיות יפורסמו רק באמצע החודש הבא.

הבית הלבן מסר כי הוא ישקול צעדים בתגובה, כמו הרחבת ההגבלה על מתן אשרות כניסה לחלק מחברי הממשלה בשל "הבחירות הפגומות". וושינגטון כבר הטילה סנקציות על פנום פן בחודש שעבר, בשל דיכוי האופוזיציה. דובר מטעם הממשלה אמר כי ההצהרה של הממשל האמריקני היא ניסיון להטיל אימים על המדינה בניגוד לרצון העם.

האיחוד האירופי מסר גם הוא כי הוא שוקל להטיל סנקציות על הממלכה שבדרום-מזרח אסיה.

נזיר בודהיסטי בקלפי בבירה פנום פן, קמבודיה, 29 ביולי 2018. רויטרס
נזיר בקלפי בבירה פנום פן, אתמול/רויטרס

מפלגת ההצלה הלאומית, מפלגת האופוזיציה המרכזית בקמבודיה, פורקה בשנה שעברה ומנהיגה נכלא בעוון בגידה. בבחירות הקודמות היא הפסידה רק בפער קטן למפלגתו של הון סן, ששולט בקמבודיה ב-33 השנים האחרונות.

"29 ביולי 2018 הוא היום שבו מתה הדמוקרטיה בקמבודיה, פרק חדש ואפל בהיסטוריה המודרנית שלה", אמר סגן נשיא המפלגה, מו סוצ'ואה. "על הקהילה הבינלאומית לדחות לחלוטין את התוצאות שהוכרזו על ידי מפלגת השלטון וועדת הבחירות המרכזית".

בכיר אחר במפלגה אמר במסיבת עיתונאים בג'קרטה כי הוא מברך על תגובת הבית הלבן וכי הוא מקווה שמדינות נוספות ילכו בעקבות ארצות הברית.

למרות ביקורת המערב, להון סן יש עדיין בעלת ברית חשובה אחת, סין, שבירכה על התוצאות. בייג'ינג שפכה מיליארדי דולרים בסיוע, פיתוח והלוואות לקמבודיה דרך הלוואות ומיזם "דרך המשי" החדשה.

עוד באותו נושא

ללא אופוזיציה, שליט קמבודיה ב-30 השנה האחרונות צפוי לנצח בבחירות

לכתבה המלאה

אדישות בקלפיות

בכותרות העיתונים הפרו-ממשלתיים בירכו את הון סן על ניצחונו, אחרי שכלי תקשורת עצמאיים היו מטרה לדיכוי מצדו של ראש הממשלה ושל בעלי בריתו במהלך החודשים שקדמו לבחירות.

לפי ועדת הבחירות המרכזית, 82% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותו, בהשוואה ל-69.61% בבחירות הקודמות. עם זאת, בקלפיות בבירה שבהן היו נוכחים כתבים של סוכנות הידיעות רויטרס נרשמה אדישות רבה וחלק מהבוחרים אמרו כי הם הגיעו לקלפיות מחשש שאי-הצבעה תגרום להם צרות. האופוזיציה קראה לבוחרים להחרים את הבחירות, אך הרשויות הזהירו כי כל מי שיעשה זאת ייחשב כבוגד.

בשוק קפקור בבירה, סינואן, בת 60, אמרה שהיא מרוצה מהתוצאות. "הממשלה כבר עשתה דברים טובים, "אמרה בעת שקנתה מצרכים. "אבל אני רוצה שהממשלה החדשה תעשה יותר כדי לעזור לעם".

בוחר נוסף, נהג טוק-טוק, שסירב להזדהות, תיאר את התוצאה כ"אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully