וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אופוזיציה, שליט קמבודיה ב-30 השנה האחרונות צפוי לנצח בבחירות

29.7.2018 / 14:03

19 מפלגות אמנם התרחו בראש הממשלה הון סן, הוותיק ביותר בעולם, אך אלו לא מהוות יריב אמתי ומנהיג האופוזיציה נכלא בעוון בגידה. הקלפיות בבירה היו ריקים וארגון זכויות אדם אמר כי האווירה הפוליטית הייתה של פחד

ראש ממשלת קמבודיה הון סן מצביע בבחירות, 29 ביולי 2018. רויטרס
ערק משורות משטר החמר רוז'. ראש ממשלת קמבודיה, היום/רויטרס

ראש ממשלת קמבודיה, הון סן, צפוי לזכות בבחירות הכלליות שהתקיימו היום (ראשון), שבסיומן יאריך את שלטונו הממושך. לסן לא ניצב אתגר של ממש, אחרי שעל מתנגדיו העיקריים נאסר להתמודד מולו. תוצאות רשמיות לא יפורסמו עד אמצע החודש הבא.

מבקרי הליך הבחירות, בהם ארצות הברית והאיחוד האירופי, אמרו כי התוצאות היו ידועות מראש. זאת אחרי שמפלגת ההצלה הלאומית של קמבודיה, שהפסידה בפער קטן בבחירות הקודמות, פורקה לפני מערכת הבחירות הנוכחית ומנהיג המפלגה, קם סוקה, נשלח לכלא באשמת בגידה.

19 מפלגות אמנם התחרו במפלגת השלטון, אך אף אחת מהן לא נחשבת למתנגדת בולטת של הממשלה. ארגון זכויות האדם של מחוקקים מדרום-מזרח אסיה (APHR) מסר כי הבחירות התקיימו ב"אווירה פוליטית דכאנית ביותר".

חשש לנקמה של הרשויות

אחוז ההצבעה הרשמי שמסרה ועדת הבחירות הלאומית היה 70.41%, אך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, בקלפי בבירה פנום פן מספר העובדים היה גבוה יותר מהמצביעים ומעט מאוד אנשים הגיעו במהלך היום. קלפי אחרת בבית ספר הייתה שקטה גם היא, עם מספר קטנים של מצביעים שהגיעו לאורך אחר הצהריים החמים.

זאת הייתה מערכת הבחירות השישית בממלכה מאז 1993, עם סיומם של עשורים רבים של מלחמות וסכסוכים. הון סן, לשעבר מפקד בשורות החמר רוז' שערק משורות משטרו הרצחני של פול פוט, שולט בקמבודיה במשך יותר מ-30 שנה והוא ראש הממשלה הוותיק ביותר בעולם.

פיל רוברטסון, סגן מנהל אגף אסיה בארגון משמר זכויות האדם, אמר במייל ששלח לרויטרס כי מצביעים רבים הלכו לקלפיות מחשש לנקמה. הרשויות הזהירו כי כל מי שיחרים את ההצבעה ייחשב ל"בוגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully