וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בחות'ים: ערב הסעודית תקפה אתר שיגור טילים בליסטיים בתימן

כוחות הקואליציה בהובלת ערב הסעודית תקפו בסיסים ששימשו את המורדים החות'ים בתימן לשיגור טילים בליסטיים. המורדים הנהנים מתמיכה איראנית, שיגרו מאותם אתרים טילים לעבר שטחה של ערב הסעודית, בזמן שהלחימה בחופה המערבי של תימן הולכת ומעמיקה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

הקואליציה הסעודית הנאבקת במורדים החות'ים תקפה אתמול (ראשון) אתרי שיגור טילים בליסטיים של המורדים בתימן - כך דיווח ערוץ הטלוויזיה אל-אחבריה. במסגרת התקיפה הושמדו בסיסים ששימשו לשיגור טילים במחוז סעדה שבצפון תימן, הגובל בערב הסעודית ונמצא בשליטת המורדים, וממנו שוגרו טילים לעבר שטחה.

בינתיים, הלחימה לאורך החוף המערבי של תימן הולכת ומחריפה בין התומכים בממשל במדינה לבין החות'ים הנהנים מתמיכה איראנית. על פי הדיווחים, עשרות בני אדם נהרגו באזור, במסגרת מאמציה של ממשלת תימן להחזיר לעצמה את השליטה בעיר הנמל חודיידה, המשמש כציר להעברת מזון - בין השאר לשטחים שבידי החות'ים.

מורדים חות'ים בתימן. AP
אתר שיגור של המורדים החות'ים הותקף/AP

במסגרת המתקפה שהתקיימה אתמול התמקדה גם במטרות של החות'ים במחוז אל-דורהימי שמדרום לחודידה. במסגרת המהלך בוצעו תקיפות אווריות בהן נהרגו 18 בני אדם. גורמי ממשל ציינו כי החות'ים ניסו לפרוץ למחוז הממוקם במרחק של כ-20 קילומטרים מנמל התעופה הבינלאומי בחודידה.

ההחרפה בלחימה בין ערב הסעודית לתימן באה בין השאר על רקע האיום שמטילה איראן על נתיבי הנפט העולמיים בכלל, והסעודים בפרט. רק לאחרונה עצרה ערב הסעודית את משלוחי הנפט דרך מצרי באב אל-מנדב, המפריד בין אסיה לאפריקה, אחרי שהמורדים בתימן תקפו שתי ספינות שעברו באחד מנתיבי השיט החשובים ביותר בעולם. בריאד העריכו כי ייתכן שהמתקפה של החות'ים הנהנים מחסותה של טהראן, קשורה לאיומים של בכירי הרפובליקה האסלאמית לחסום את מצרי הורמוז במקרה של חרם נפט אמריקני.

עוד באותו נושא

בין המצרים: האיום האיראני על נתיבי הנפט העולמיים עולה מדרגה

לכתבה המלאה
ספינת קרב איראנית בדרכה לתימן, מאי 2015. AP
ספינה איראנית בדרכה לחופי תימן, 2015/AP

המצרים הם פתח חיוני לנתיב הנפט מהמזרח התיכון לאירופה, אך רוחבם הצר - 29 ק"מ בלבד - הופך את כלי השיט שעוברים בו לטרף קל עבור החות'ים החמושים במגוון רחב של טילים, בהם גם טילי חוף-ים, וכלי טיס בלתי-מאוישים.
אחרי תחילת המתקפה של הקואליציה הסעודית ברצועת החוף המערבית של תימן, הכריזו המורדים כי הם שמו על הכוונת נמלים סעודיים ומטרות אחרות בים האדום. כלי תקשורת המזוהים עמם דיווחו השבוע על תקיפת מתקן נפט בריאד על ידי מל"ט ועל שיגור טיל לעבר נמל התעופה באבו דאבי, וגם אם קשה לאמת את הצהרותיהם, אלו שלעצמן מהוות הסלמה במלחמה הנשכחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully