וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הביקורת: תופסק הפצת מפת העיר העתיקה בי-ם עם תמונת השר גלנט

החברה לפיתוח הרובע היהודי, חברה ממשלתית שפועלת תחת משרד הבינוי והשיכון הפיצה מפה ועליה תמונת השר, בניגוד לחוק דרכי תעמולה ושימוש אסור בכספי ציבור. בעקבות חשיפת וואלה! NEWS ועתירת התנועה לאיכות השלטון הופסקה המכירה. משרד השיכון: " היוזמה לא קשורה למשרד"

עריכה: נועה לוי צילום סטילס: ראובן קסטרו

מכירתה של מפת העיר העתיקה בירושלים החדשה עם תמונתו וברכתו של השר יואב גלנט תופסק - כך הודיעה היום (חמישי) החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי, חברה ממשלתית שפועלת תחת משרד הבינוי והשיכון. ההחלטה להפסיק את מכירת המפה, שהושקה החודש, התקבלה לאחר הפרסום על המפה בוואלה! NEWS ועתירת התנועה לאיכות השלטון בגין שימוש אסור בכספי ציבור ועבירה על חוק דרכי תעמולה. המכירה תופסק עד ללמידת העתירה על ידי משרד הבינוי.
טקס ההשקה נערך בתחילת החודש בכיכר החורבה ברובע היהודי השתתפות השר גלנט, יו"ר החברה לפיתוח הרובע היהודי מוטי רינקוב ומנכ"ל מיפוי ישראל רונן רגב. לצד המפה המפורטת הופיעה ברכה של השר המעידה על פועלו, יחד עם תמונתו. בין היתר כתב גלנט: "מאז כניסתי לתפקיד הוריתי ופעלתי להביא לתנופת הפיתוח העצומה ברובע היהודי ועתה אנו הופכים את אתרי המקום לאבן שואבת ומקור התפעלות לאורחים לתיירים מהארץ ומכל רחבי העולם". עם זאת, הבוקר המפה המודפסת נמכרה עם תמונה והזמנה של השר, אך ללא ציון פועלו.

יואב גלנט, משרד השיכון, קרית הממשלה, ירושלים, 27 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
גלנט/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

בעקבות הפרסום על כך בוואלה! NEWS פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הבינוי והשיכון ולגלנט, ואתמול גם הגישה עתירה לוועדה הבחירות המרכזית בדרישה להפסיק את הדפסת והפצת המפות. בתשובתו כתב יועמ"ש המשרד אלעזר במברגר כי היוזמה והליך הפקת המפה לא היו של המשרד, אך ניתן מימון מבלי לדעת שלכך הוא מיועד. עוד ציין במברגר כי ההליך לא נבדק מולו וכי במשרד "מכירים היטב את הכללים האוסרים על השתתפות נבחר ציבור בפרסום ממשלתי". לדבריו, במאי האחרון אף הבהיר לאנשי המשרד את הכללים בעניין השתתפות נבחרי ציבור בפרסומים ממשלתיים. "במכתב הובהר כי פרסום כאמור אפשרי רק במקרים חריגים שבחריגים, וזאת בכפוף למספר תנאים, שאחד מהם הינו שהפרסום קיבל את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לאחר שהובאה בפניו חוות דעתו של היועץ המשפטי של המשרד", ציין. גלנט לא השיב לפניית התנועה.

עו"ד זהר אלטמן-רפאל שהגישה את העתירה יחד עם עו"ד תומר נאור, אמרה כי "מדובר במקרה מובהק של תעמולת בחירות אסורה, של שימוש אסור בכספי הציבור על מנת להאדיר ולפאר את השר יואב גלנט, את דמותו, את עשייתו ואת פועלו. כספי הציבור שימשו במקרה זה לצורך אישי ופוליטי של השר גלנט, בניגוד לחוק ובאופן המייצר פגיעה בהליך הבחירות הדמוקרטי ובשוויון".

עוד באותו נושא

גלנט משיק מפת ירושלים עם תמונתו: "תעמולת בחירות מכספי ציבור"

לכתבה המלאה
מפות של העיר העתיקה עם ברכתו ותמונתו של השר יואב גלנט. -, מערכת וואלה! NEWS
המפה שפורסמה ועליה תמונת גלנט/מערכת וואלה! NEWS, -

מהחברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי נמסר כי "בעקבות פניית התנועה לאיכות השלטון חדלה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי לחלק בשלב זה את יתרת המפות שברשותה עד ללמידת העתירה והתייחסות מפורטת. ההוראה להפסיק את חלוקת המפות באתרי התיירות של החברה ניתנה היום. לפני כשעה נאספו כל המפות והוחזרו למחסנים".

תגובת משרד הבינוי והשיכון: "האירוע אינו קשור למשרד כי אם לחברה לפיתוח הרובע היהודי שיזמה את הפקת המפה ולמפ"י שביצעה בפועל. לאחר שמפ"י העבירו דרישה לתשלום על עבודה שבוצעה על ידה, זו שולמה מהתקשרות הקיימת מול מפ"י המשמשת להפקת מפות והקרות מקרקעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully