וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: כוכב הקריקט הכריז ניצחון בבחירות; יריביו טוענים לזיופים

26.7.2018 / 16:03

ספירה חלקית של הקולות הראתה יתרון גדול לאימראן חאן, אולם מתנגדיו אומרים כי נפלו פגמים רבים בהצבעה. "אלוהים נתן לי הזדמנות לעלות לשלטון", הצהיר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כוכב הקריקט לשעבר אימראן חאן הכריז היום (חמישי) על ניצחון בבחירות בפקיסטן. זאת אחרי שהתוצאות החלקיות הקנו לו יתרון גדול. ואולם, פרסום התוצאות הסופיות נדחה ומתנגדיו טוענים לזיופים. "זאת תהיה הממשלה הראשונה שלא תבצע שום התקרבנות פוליטית", אמר חאן בנאום שנשא מביתו הסמוך לבירה אסלאמאבאד. "אלוהים נתן לי הזדמנות לעלות לשלטון כדי ליישם את האידיאולוגיה שאותה פיתחתי לפני 22 שנה".

במהלך דבריו קרא ליחסים "מפרים" עם ארצות הברית, שיחסיה עם פקיסטן יודעים עליות ומורדות, והציע ענף של זית לאויבת המרה הודו. לדבריו, שתי השכנות, המחזיקות בארסנל גרעיני, יכולות לפתור את הסכסוך הממושך על קשמיר.

תומכיו של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שנשלח למאסר בגין עבירות שחיתות, אמרו כי היו בעיות בספירת הקולות וכי התהליך הוא מתקפה על הדמוקרטיה במדינה, שחוותה שורת משטרים צבאיים לאורך ההיסטוריה שלה.

הצבא, שעדיין נחשב לגורם המכריע במדיניות החוץ והביטחון, מכחיש כי פעל לטובתו של חאן בן ה-65, אחרי שחל קרע בינו לבין "הליגה המוסלמית" של שריף.

אימראן חאן אחרי שהצביע בקלפי באסלאמאבאד, פקיסטן, 25 ביולי 2018. רויטרס
חאן, אתמול/רויטרס

חאן, שחרט על דגלו מאבק בשחיתות, היה במשך שנים בשוליים של הפוליטיקה המקומית, אך הצליח לרשום זינוק מטאורי בשנים האחרונות.

כמחצית מהקולות הראו כי מפלגתו תחריכ-י אינסאף מחזיקה ביתרון מוצק. גם ללא רוב בפרלמנט בן 272 המושבים, היא צפויה לזכות בתמיכתן של מפלגות קטנות ומחוקקים עצנאיים.

מפלגתו של שריף ומפלגת העמים של פקיסטין היריבה אמרו כי משקיפים בקלפיות רבות סולקו במהלך ההצבעה או לא קיבלו מסמכים רשמיים עם התוצאות, אלא רק חישובים בכתב יד שלא ניתן לאמת אותם.

"זה זיוף טהור, העלבון הבוטה במנדט של העם הוא בלתי-נסבל", אמר שבאז שריף, נשיא הליגה המוסלמית ואחיו של נוואז, במסיבת עיתונאים שכינס בזמן ספירת הקולות.
חאן, בניסיון לשכך את הזעם, התיע לחקור את כל הטענות לזיופים ואמר כי הוא רוצה "לאחד" את המדינה תחת הנהגתו.

לטענת ועדת הבחירות המרכזית, היו תקלות במערכת ההצבעה האלקטרונית ובעקבות זאת החלה ספירה ידנית. מזכ"ל הוועדה הכחיש כי יש קנוניה לטובתו של חאן.

עוד באותו נושא

בצל בחישות הצבא והטרור, פקיסטן בוחרת בין כוכב קריקט למנהיג העצור

לכתבה המלאה

עליות בבורסה

פקיסטן עומדת בפני משבר כלכלי חריף, והיא צפויה לבקש תכנית חילוץ מקרן המטבע הבינלאומית. עם זאת, מפלגתו של חאן לא שללה את האפשרות שתפנה לסין, בעלת בריתה הקרובה ביותר של פקיסטן. הבורסה רשמה עליות שערים אחרי שהתוצאות הצביעו על כך שהוא צפוי להקים קואליציה יציבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully