וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פרסם תמונות של שרידי מטוס הקרב שהופל על ידי ישראל

25.7.2018 / 13:01

הארגון פרסם תמונות של שברי מטוס הסוחוי שיורט בידי הפטריוט וכן את שרידי גופתו של הטייס. השרידים נפלו באגן הירמוכ, מעוז דאעש האחרון בדרום סוריה

עריכה: איתי עמרם

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם היום (רביעי) תמונות של שברי מטוס הקרב הסורי שהופל אתמול על ידי ישראל. מטוס הקרב, מדגם סוחוי 22 או 24, הופל על ידי טילי פטריוט אחרי שחדר לשטח האווירי של ישראל. בתמונות שהעלה הארגון ברשתות הבחרתיות נראו גם שרידי טייס המטוס, שזוהה ברשתות החברתיות עמראן מרעי.

שרידי המטוס נפלו באגן הירמוכ, מעוז דאעש האחרון בדרום סוריה. היום ביצעו לוחמי הארגון שורת מתקפות במחוז א-סווידא, שרוב אוכלוסייתו דרוזית, ולפי כלי תקשורת המזוהים עם המשטר יותר מ-50 בני אדם נהרגו.

אחרי שהמשטר הוביל לכניעת המורדים במחוזות קוניטרה ודרעא בחודש האחרון, הוא הגביר את התקיפות שלו נגד צבא חאלד בן אל-ווליד, המסונף לדאעש ומחזיק בשטח שבמשולש הגבולות בין ישראל, סוריה וירדן.

שרידי מטוס הקרב הסורי שהופל על ידי ישראל, 25 ביולי 2017. צילום מסך
שרידי המטוס שהתרסק בשטח שבשליטת דאעש/צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינה אתמול את חדירת המטוס למרחב האווירי של ישראל "הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה משנת 1974". לדבריו, הוא הבהיר בעבר כי ישראל לא תקבל "שום הפרה כזאת, שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר".

עוד אמר נתניהו: "כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

עוד באותו נושא

38 הרוגים במתקפה של דאעש ביישובים דרוזיים בדרום סוריה

לכתבה המלאה
שרידי מטוס הקרב הסורי שהופל על ידי ישראל, 25 ביולי 2017. צילום מסך
שרידי המטוס/צילום מסך

זאת הייתה הפעם השנייה מאז תחילת המלחמה בסוריה ב-2011 שבה הפילה ישראל מטוס קרב סורי, שחדר בשוגג לשטח האווירי של המדינה. ב-2014 הופל מטוס מסוג סוחוי 24 נכנס כ-800 מטרים אל תוך שטח ישראל. אז הופל המטוס תוך דקה ו-20 שניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully