וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הסכר בלאוס: אלפים נותרו ללא בתים, מאות עוד נעדרים

המחלצים מנסים להגיע לתושבים שנעלמו מאז התמוטט הפרויקט והציף אזורים נרחבים באטפו. לפחות 20 איש מתו ורבים נותרו בלא כלום. אחת המחולצות סיפרה בבכי כי אמה נותרה מאחור, כשהיא נאחזת בעץ

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

לפחות 20 בני אדם מתו בעקבות קריסת הסכר בנפאל, שהובילה לשיטפונות ולהצפות נרחבות - כך מסרו היום (רביעי) הרשויות, החוששות לחייהם של מאות אנשים נוספים הנעדרים מאז התמוטט הסכר שהיה בשלבי בנייה. אלפים איבדו את בתיהם, והרשויות המקומיות פנו לגופי הממשלה ולקהילות אחרות באזור כדי שיסייעו באספקת ביגוד, מזון, מי שתייה ותרופות.

סכר שפיאן-שה נאם נוי, השוכן במחוז אטפו, קרס בשל גשמים עזים ושיטפונות. חברת SK Engineering & Construction האחראית על הפרויקט מסרה כי היא משתפת פעולה עם ממשלת לאוס כדי לחלץ תושבים המתגוררים בסמוך. הסכר התמוטט ביום ראשון בערב ובעקבות זאת שוחררו חמישה מיליארד מטרים מעוקבים של מים שהציפו את האזור.

בתיעוד מאזור האסון נראו תושבים ששרדו לכודים על גגות בתיהם השקועים או מפלסים את דרכם דרך המים, כשהם אוחזים את ילדיהם ואת חפציהם. אישה שתועדה בסרטון של רשת ABC המקומית נראתה כשהיא בוכה ומתפללת בעודה מפונה מהאזור בסירת הצלה. היא סיפרה למחלצים כי אמה עדיין תקועה שם על עץ.

פינוי תושבים לאחר קריסת הסכר בלאוס, 24 ביולי 2018. רויטרס
הרשויות מבקשות סיוע מהממשלה. תושבים מפונים מאזור האסון/רויטרס

אוס הקומוניסטית היא אחת המדינות העניות והמסוגרות ביותר באסיה. היא שמה לעצמה למטרה להיות "הסוללה של אסיה" דרך מכירת חשמל לשכנותיה באמצעות סדרת סכרים הידראוליים.

הסכר הממוטט היה אמור להתחיל לפעול מבצעית עד השנה הבאה ולייצא כ-90% מהחשמל שהוא מפיק לתאילנד השכנה. היתר אמורים להימכר לתחנת כוח מקומית.

עוד באותו נושא

אסון בלאוס: סכר בבנייה קרס, חשש לחייהם של מאות נעדרים

לכתבה המלאה
פינוי תושבים לאחר קריסת הסכר בלאוס, 24 ביולי 2018. רויטרס
לאוס רוצה להפוך ל"סוללה" של אסיה. פינוי תושבים מהאזור/רויטרס

ארגונים למען איכות הסביבה הזהירו במשך שנים מהתכניות של לאוס, בין היתר מהשלכות הסכרים על נהר המקונג, על בעלי החיים והצמחים שבה ועל הקהילות הכפריות והכלכלות המקומיות התלויות בו.

פינוי תושבים לאחר קריסת הסכר בלאוס, 24 ביולי 2018. רויטרס
פינוי תושבים לאחר קריסת הסכר בלאוס, 24 ביולי 2018/רויטרס
סטיפונות בלאוס 24 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
סטיפונות בלאוס 24 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
  • עוד באותו נושא:
  • לאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully