וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בלאוס: סכר בבנייה קרס, חשש לחייהם של מאות נעדרים

24.7.2018 / 13:40

הפרויקט שאמור לספק חשמל לתאילנד השכנה התמוטט וגרם להצפות קשות באזור סאן סאי. החברה האחראית שלחה סירות הצלה ומסרה כי היא מתאמת את פעילותה עם הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

מאות בני אדם נעדרים בעקבות קריסת סכר בבנייה בלאוס, שהובילה להצפות קשות - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הרשמית במדינה שבדרום-מזרח. כמה בני אדם מתו, אך מספרם לא ידוע. גורמים רשמיים שלחו סירות הצלה כדי לפנות תושבים באזור סאן סאי שבמחוז אטפו, שבו שוכן סכר שפיאן-שה נאם נוי, עם עליית מפלס המים.

חברת SK Engineering & Construction, האחראית על הקמת הסכר, אמרה כי הוא קרס בשל גשמים עזים ושיטפונות. עוד היא מסרה כי משתפת פעולה עם ממשלת לאוס כדי לחלץ תושבים המתגוררים בסמוך.

הסכר התמוטט בשעה 20:00 בערב אתמול, לפי שעון מקומי, ובעקבות זאת שוחררו חמישה מיליארד מטרים מעוקבים של מים. בסרטון שפורסם ברשת ABC המקומית נראו תושבים צופים בשיטפונות מצדו של נהר.

סטיפונות בלאוס 24 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
אחת המדינות העניות ביותר באזור. תושבים על גגות בתים מוצפים, היום/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

לאוס הקומוניסטית היא אחת המדינות העניות והמסוגרות ביותר באסיה. היא שמה לעצמה למטרה להיות "הסוללה של אסיה" דרך מכירת חשמל לשכנותיה באמצעות סדרת סכרים הידראוליים. הסכר הממוטט היה אמור להתחיל לפעול מבצעית עד השנה הבאה ולייצא כ-90% מהחשמל שהוא מפיק לתאילנד השכנה. היתר אמורים להימכר לתחנת כוח מקומית.

ארגונים למען איכות הסביבה הזהירו במשך שנים מהתכניות של לאוס, בין היתר מהשלכות הסכרים על נהר המקונג, על בעלי החיים והצמחים שבה ועל הקהילות הכפריות והכלכלות המקומות התלויות בו.
.

עוד באותו נושא

"גופות ומכוניות שרופות": אבל ביוון בשל השריפות הקטלניות

לכתבה המלאה
סטיפונות בלאוס 24 ביולי 2018. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
סטיפונות בלאוס 24 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר
  • עוד באותו נושא:
  • לאוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully