וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף משגרי בלונים; ליברמן בשיחה סגורה: לנסות הכל לפני מלחמה

כלי טיס של צה"ל תקף את החוליה ששיגרה בלוני תבערה מצפון הרצועה. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, שניים נפצעו בתקיפה. ליברמן בשיחה סגורה עם תושבים: "אם ניתן פקודה לחיילים להיכנס פנימה, ברור שיהיה לזה מחיר"

באדיבות דובר צה"ל

כלי טיס של צה"ל תקף הערב (שני) חוליה ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל - כך מסר דובר צה"ל. על פי משרד הבריאות הפלסטיני, שני תושבים נפצעו כתוצאה מהתקיפה.

בשיחה סגורה שקיים שר הביטחון אביגדור ליברמן עם תושבי שדרות אמר השר כי "הבעיה היא לא העפיפונים והשריפות. עברתי בדרך ואתה רואה שדה חקלאי שרוף, זה צובט לך בלב. כתם שחור ועוד כתם שחור, זה לא דבר שצריך לקבל ואי אפשר לחיות במצב כזה. אבל גם בפרמטרים האחרים - השינוי במשוואה, השחיקה בהרתעה, תחושת הביטחון - לא ניתן לקבל מציאות שבה אנשים מכינים לשבת ממ"דים".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן מבקר בשדרות, 22 ביולי 2018. שי מכלוף
ליברמן בשדרות, ביום שישי/שי מכלוף

"אין טענות לצבא", אמר ליברמן לתושבים. "אם יש טענות הן לדרג המדיני. הצבא כפוף לדרג המדיני ומבצע את המדיניות שלו. לכן אין שום טענות לצה"ל. התגברנו על הסכינים, התגברנו על המנהרות, וברור שגם פה אנחנו נמצא את הפתרון. לפני שנותנים פקודה לחיילים להסתער, חייבים לעשות הכל. כדי שאחר כך נוכל להסתכל לאמהות בעיניים ולהיות רגועים".

שר הביטחון דיבר גם על האפשרות למבצע קרקעי רחב היקף ברצועה, לאור ההסלמה בסוף השבוע האחרון. "אם ניתן פקודה לחיילים להיכנס פנימה, ברור שיהיה לזה מחיר. לכן צריך למצות את כל האופציות. לפני שמתחילים, צריך לנסות הכל כדי להגיע לאותה התוצאה באמצעים אחרים".

"אני מקווה שנצליח להגיע לשינוי בלי להיכנס למלחמה, אבל אף אחד לא נרתע", הוסיף השר. "התקווה שלי היא שבצד השני מבינים שהם על סף תהום. סגרתי את מעבר כרם שלום, ושום דבר לא יוצא מזה. אנחנו רוצים להפעיל לחץ על ראשי חמאס באמצעות התושבים. אני מקווה שזה יעבוד, ואם לא - תמיד יש את האופציה האחרונה".

(עדכון ראשון 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully