וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירח הדמים" 2018: "ליקוי הירח השבוע מעל ירושלים יסמן את סוף העולם"

24.7.2018 / 7:31

מטיף הדת פול בגלי משוכנע שליקוי הירח שיתרחש מעל ירושלים ב-27 ביולי הוא סימן לכך שסוף העולם מגיע: "באיחוד האמירויות כבר המומים, זה ירח הדמים של המאה, ולא תהיה עוד מאה אחריו"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: רויטרס ו-CNN

האם סוף העולם קרב ובא, והסימן לכך יגיע מירושלים? המטיף הדתי האמריקאי פול בגלי משוכנע שליקוי הירח שיתרחש בירושלים הוא סימן מלמעלה ושה-27 ביולי יסמן את הפרק האחרון של ההיסטוריה של האנושות.

אז בואו נתחיל בעובדות מוצקות - לפי אתר סוכנות החלל הישראלית, ביום שישי, 27 ביולי, מוצאי ט"ו באב, אנחנו נראה ליקוי ירח מלא בשמי ישראל. הליקוי המלא יהיה ארוך במיוחד ויימשך שעה ו- 43 דקות, דקות ספורות פחות מהליקוי המקסימלי האפשרי. למעשה, הליקוי המלא השנה יהיה הליקוי הארוך ביותר עד סוף המאה ה- 21. רק בשנת 2000 היה ליקוי שנמשך 2 דקות יותר מזה שיתקיים בשישי.

ליקוי ירח מלא הוא מצב שבו הירח נכנס כולו לחרוט הצל שמטיל כדור הארץ, כלומר כדור הארץ מסתיר את הירח מאור השמש. כמובן, מצב זה ייתכן רק כאשר הירח במילואו וכאשר הוא מצוי סמוך מאוד למישור המ?לקה - מישור מסלולו של כדור הארץ סביב השמש. במילים אחרות, ליקוי ירח מלא מתרחש כשכדור הארץ נמצא בדיוק בין השמש לירח. ליקוי הירח הנוכחי נקרא גם "ירח הדם",כיוון ששרק קרני שמש אדומות מצליחות לעבור דרך אטמוספירת הארץ ולהאיר אותו.

לפי מאמינים נוצרים רבים, ב-27 ביולי הירח יהפוך אדום וסוף העולם יגיע. לדבריהם, סימנים נסתרים בתנ"ך (ובעיקר בברית החדשה) מעידים שליקוי הירח הקרוב יהיה גם האחרון שלנו. הם מסתמכים ביחקר על פסוק בספר יואל: "השמש יהפך לחשך והירח לדם לפני בוא יום יהוה הגדול והנורא" ובספר יוחנן: "וארא בפתחו את-החותם הששי והנה רעש גדול ויקדר השמש כשק שער והירח נהפך לדם".

צפו בהסבר של בגלי

על פי הדיווח ב"דיילי אקספרס", תיאוריית הקונספירציה הנוצרית גורסת שהעולם עומד להיות המום ממה שהולך להתרחש בקרוב. המטיף בגלי מזהיר ש"ירח הדמים" יעבור מעל ישראל והמזרח התיכון יגשים את הנבואה התנ"כית. בווידאו מסעיר שעלה לרשת, בגלי אומר: "איחוד האמירויות הולכת להיות מופתעת, הם כבר מופתעים והמומים ממה שמגיע אליהם. ירח הדמים מתקרב למזרח התיכון, בדיוק לכיוון של ירושלים. הם כבר המומים מההבנה שירח הדמים היה מעל ראשם במשך 103 דקות".

על פי פול בגלי לא תהיה עוד מאה משום שאנחנו מתקרבים לסוף העולם. "אנשים מתחילים להבין שזה לא רק ירח דמים רגיל, זה ירח הדמים של המאה ואני לא חושב שתהיה עוד מאה אחריו", הוסיף בגלי.

עוד באותו נושא

נבואת ירח הדם: סוף העולם יגיע בשבועות הקרובים

לכתבה המלאה

בגלי חוזה את האפוקליפסה המתקרבת

לפי דבריו "ה-27 ביולי הוא לא סוף העולם. אני חוזר- ה-27 ביולי הוא לא היום בו יגיע העולם לקיצו, אבל יהיה אז סימן ברור לקץ הימים כי אנחנו כבר נמצאים בימים האחרונים. אי אפשר להתכחש לזה. ישנן יותר מדי נובואות שמעורבות פה - אז זו עובדה. אבל ירח הדם הוא ללא ספק סימן נבואי".

הנבואה הקודרת הזו מתרוצצת כבר שנים והתחזקה בעידן הרשתות ההחברתיות, אולם שלל מומחים ואסטרונומים הגידרו אותה כ"שטות מוחלטת". מדענים מסבירים שהאדמומיות הצפוייה להופיע על הירח היא תופעה הקרוייה "פיזור ריילי" שגורמת לפיזור קרני השמש דרך האטמוספירה של כדור הארץ - והיא גורמת גם לאדמומיות של השמש בזמן השקיעה - ואין כאן שום תופעה לא טבעית או מנבאת שחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully