וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: יש "כוחות חזקים" בארה"ב שמנסים למנוע שיפור ביחסים

19.7.2018 / 14:23

בהתייחסות ראשונה לפסגה מעוררת המחלוקת בהלסינקי, אמר נשיא רוסיה המפגש עם טראמפ היה חיובי, אך האשים את מתנגדיו וגורמים עלומי שם בניסיו לחבל בהפשרה. טראמפ: התקשורת רוצה עימות עם רוסיה, גם במחיר מלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (חמישי) כי פגישתו הראשונה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הייתה מוצלחת, בתגובה ראשונה לפסגה בהלסינקי שעוררה סערה בוושינגטון. פוטין האשים את יריביו של טראמפ בכך שהם מפריעים לשיתוף הפעולה ביניהם, במיוחד ביחס לסוריה ולבקרת הנשק. לדבריו, יש "כוחות חזקים" המנסים למנוע את השיפור ביחסים, מבלי לפרט מי הם.

"אנחנו רואים שיש כוחות בארצות הברית שמוכנים להקריב את היחסים בין רוסיה לארצות הברית, להקריב אותם למען שאיפותיהם כחלק ממאבקים פוליטיים פנימיים בארצות הברית", אמר נשיא רוסיה באירוע בפני דיפלומטים במוסקבה.

פוטין הוסיף כי יחסי ארצות הברית-רוסיה "גרועים בכמה מובנים מאלה שהיו בין המדינות במלחמה הקרה", אולם הפגישה בין הנשיאים אפשרה להתחיל "בדרך לשינוי חיובי" אם כי יהיה זה נאיבי לצפות לפתור את כל הבעיות שנוצרו בשנים האחרונות בתוך כמה שעות. הוא הזהיר גם כי כי הסכם START לצמצום הארסנל הגרעיני של שתי המדינות יפוג בעוד שנה וחצי אם לא יחלו עבודות על הארכתו.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
פוטין וטראמפ/רויטרס

במקביל, טראמפ ממשיך לעמוד בפני ביקורת חריפה מבית בשל תגובותיו במסיבת העיתונאים עם פוטין ודבריו לאחר מכן. אחרי שאמר לצדו של פוטין כי הוא לא מאמין שרוסיה התערבה בבחירות, ביום שלישי חזר בו ואמר כי הוא תומך במסקנות סוכנויות המודיעין שלו.

אתמול הוא שוב עורר תהיות כשהשיב שהוא אינו סבור שרוסיה ממשיכה להתערב בפוליטיקה האמריקנית, כפי שקבע ראש קהילת המודיעין שלו דן קואטס, אך בבית הלבן אמרו כי הוא בסך הכול אמר "לא" לשאלות של כתבים ולא על השאלה הספציפית הזו.

"'תקשורת הפייק ניוז' כל כך רוצה לראות עימות גדול עם רוסיה, גם אם העימות הזה יוביל למלחמה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הם דוחפים בצורה כל כך פזיזה ושונאים את העובדה שככל הנראה יהיו לי יחסים טובים עם פוטין. אנחנו עושים הרבה יותר טוב מכל מדינה אחרת!".

עוד באותו נושא

דיווח: טראמפ נחשף למידע על מעורבות רוסיה - עוד לפני שהושבע

לכתבה המלאה

שער מגזין "טיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully