וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתי מקלע, רובי סער וקלסרי המח"ט: צה"ל השלים את מבצע החזרת הציוד

19.7.2018 / 6:00

בתום חודש שבו נקראו חיילי מילואים וסדיר להחזיר ציוד צבאי שנותר בבתיהם במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים" נמסרו לצה"ל מאות כלי נשק ופריטי ציוד לחימה, לצד מסמכים היסטוריים ומפות. בין היתר הושבו יומנים של קצין מודיעין שלחם ב"חווה הסינית"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: תום זואילי

(אמו של שמואל טיאר השיבה את מדיו לצה"ל אחרי 50 שנה, החודש)

צה"ל השלים השבוע את מבצע "שבעים ומשיבים" של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שנועד לעודד חיילים בסדיר ומילואים להחזיר ציוד צבאי שנשאר ברשותם ונמצא בבתיהם. כמאה עמדות החזרת ציוד הוצבו ברחבי הארץ , לצד ניידות שהגיעו לבתי האזרחים על מנת לאסוף מהם באופן אישי את הפרטים שביקשו להשיב לרשות הצבא.

ראש חטיבת הלוגיסטיקה תת-אלוף ניסן דוידי אמר כי במהלך המבצע נרשמה "הירתמות משמעותית של אזרחי ישראל, אשר החזירו לצה"ל ציוד צבאי, אמצעי לחימה ופריטים היסטוריים בעלי חשיבות לתיעוד ההיסטוריה של צה"ל".

מסמכים שהשיבה לצה"ל מילכה בן ארי, אלמנתו של מח"ט הראל אורי בן ארי, במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים". דובר צה"ל
אחד המסמכים שהשיבה אלמנתו של תא"ל בן ארי/דובר צה"ל

במסגרת המבצע הוחזרו מסמכים של קצין מודיעין חטיבתי ממלחמת יום הכיפורים, בהם תיעוד מהלכי קרבות "החווה הסינית". בין המסמכים נמצאו דף הסבר למפקדים מפרוץ המלחמה, יומן חמ"ל בכתב ידו של הקצין ודו"חות יומיים מהלחימה. בנוסף לכך הושבו חומרי הדרכה שהיו ברשותו של תת-אלוף אורי בן ארי - מפקד חטיבת הראל בתקופה שאחרי מלחמת ששת הימים. בין החומרים שהשיבה לרשות הצבא אלמנתו של בן ארי, מילכה, היו 12 קלסרים שהכילו תמלולים והקלטות של כנסים שערך לאחר המלחמה וכן פקודות וסיכומי תרגילי שריון והרצאות שהעניק.

ציוד אישי של חלל צה"ל דוד גרינוולד שהושב במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים". דובר צה"ל
הציוד האישי של חלל צה"ל דוד גרינוולד/דובר צה"ל

אל אחת מעמדות השבת הציוד הגיע גם בן משפחתו של חלל צה"ל דוד גרינוולד שהחזיר לרשות הצבא את חפציו האישיים. גרינוולד נפל בלבנון לפני 34 שנים במהלך שירותו בחטיבת הצנחנים. הוא נורה ממארב מחבלים שתקפו שיירה שבה נסע מדרום לנחל זהרני. בתיקו האישי של גרינוולד נמצא גם נייר שעליו נכתב תדריך יציאה לפעולה על אדמת לבנון.

במהלך החודש שבו נמשך המבצע הוחזרו לצה"ל כ-400 כלי נשק, בהם אקדחים, מקלעים, תתי מקלעים ורובי סער; וכן 395 פריטי ציוד לחימה כגון אמצעי ראיית לילה, משקפות, כוונות ואמצעי קשר. בנוסף לכך הושבו 21 אלף פריטי ציוד כלליים, כגון אוהלים, אפודים, קסדות ומצנחים; וכן כמיליון פריטי תחמושת שונים. לצד ציוד הלחימה הושבו גם כ-4,000 פריטים היסטוריים כגון מפות, חוברות הדרכה, תמונות ופקודות מבצע.

מסמכים שנמצאו בציודו האישי של חלל צה"ל דוד גרינוולד שהושב במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים". דובר צה"ל
מסמך שנמצא בתרמילו של גרינוולד/דובר צה"ל
כלי נשק ותחמושת שהשיבו חיילי מילואים וסדיר במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים". דובר צה"ל
תחמושת שהושבה במסגרת המבצע/דובר צה"ל
כלי נשק ותחמושת שהשיבו חיילי מילואים וסדיר במסגרת מבצע "שבעים ומשיבים". דובר צה"ל
רובים שהוחזרו במסגרת המבצע/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully