וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט תגלית ביטל את סיוריו בדרום הארץ: "זאת כניעה לטרור"

18.7.2018 / 16:59

הארגון, אשר עורך מסעות בקיץ הקרוב לאלפי בני נוער מהתפוצו, אסר על משתתפיו להגיע לדרום הארץ. "אין אישור לחצות דרומה מאשדוד", נכתב בהודעה ששלחו מנהלי הפרויקט למדריכים. תושב עוטף עזה: "כדי שיבואו ויראו את השריפות שיש פה"

פרויקט תגלית, המקיים בחודשים אלו את מסעותיו ברחבי ישראל לאלפי בני נוער מהתפוצות, אסר על משתתפיו להגיע לדרום הארץ, בעקבות במתיחות הביטחונית. על אף השקט היחסי בגזרה בימים האחרונים, החליטו מנהלי הפרויקט לאסור על כניסת המשתתפים לכבישי הדרום.

טרור העפיפונים נמשך -  מספר שריפות פרצו בשמורת כרמיה, כיסופים, ארז וקיבוץ אור הנר. אתר רשמי
הביטול- בעקבות המתיחות הבטחונית. שריפות בעוטף עזה/אתר רשמי

בהודעה שהגיעה לידי וואלה! NEWS, מפורטים גבולות הטיולים.
"אלו גבולות הגזרת בדרום הארץ: אין אישור לחצות דרומה את כביש 7 בין גדרה לאשדוד, אין אישור לחצות מערבה את כביש 40 בקטע שבין צומת גדרה לצומת טללים", מפורט בהודעה.

ביישובי עוטף עזה, מתחו ביקורת על ההחלטה השנויה במחלוקת. "זה לא מובן ולא ראוי הסיפור הזה, לא יכול להיות שהם יקבלו החלטה כזאת, זאת כניעה לטרור", אמר אחד מראשי המועצות. תושב עוטף עזה, המעורה בפרטי האירוע, אמר היום כי "מדובר בהחלטה מבישה. קודם כל, אולי כדאי שיבואו ויראו את השריפות שיש פה, חוץ מזה היום אין רקטות ולכן זאת החלטה תמוהה מאוד".

"מקפידים על נהלי זהירות וביטחון"

מפרוייקט תגלית נמסר בתגובה: "ביטחון ורווחת משתתפי תגלית הינם בעלי חשיבות ראשונה במעלה עבורנו. ניטור מתמיד ומעמיק של המצב מאפשר לנו לשמור על סטנדרט בטיחות גבוה במיוחד, אשר לעיתים הינו מחמיר אף יותר מהנחיות רשויות הביטחון בישראל".

"תכניות הסיור היומיות מאושרות למול "חדר המצב", בניהול משרד החינוך ובשיתוף עם צה''ל, משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים. בעת זו, שינויים מינוריים חלים על הלו''זים בהתאם לנסיבות הבטחוניות. לתגלית מוניטין ידוע של הקפדה על נהלי זהירות ובטחון, תדמית שהרווחנו ב-18 שנות פעילות בהן אירחנו 650,000 משתתפים ללא סוגיות ביטחוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully