וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מעצר ה"סוכנת" בארה"ב - ניסיון לפגוע בהשפעת הפסגה

18.7.2018 / 16:28

משרד החוץ במוסקבה גינה את המעצר של מריה בוטינה, המואשמת בכך שקשרה קשר לשמש סוכנת של הקרמלין, וטען כי מטרתו לפגוע בתוצאות המפגש בין טראמפ לפוטין

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

רוסיה גינתה היום (רביעי) את מעצרה של אזרחית המדינה בארצות הברית המואשמת בכך ששימשה סוכנת של הקרמלין, וטענה כי זהו ניסיון לפגוע ב"השפעה החיובית" של הפסגה בין מנהיגי המדינות ביום שני - כך מסרה סוכנות הידיעות רי"א.

דוברת משרד החוץ מריה זחרובה אמרה כי אין בסיס למעצר של מריה בוטינה, שבוצע ביום ראשון - יום פני הפגישה הרשמית הראשונה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בוטינה, בת 29, מואשמת בקשירת קשר לשמש סוכנת של ממשלת רוסיה ובכך שלא נרשמה כשסוכנת זרה. עם זאת, היא לא מואשמת בריגול. היא אמורה להופיע בבית המשפט בהמשך היום. לטענת עורך דינה, היא משתפת פעולה עם הרשויות בחודשים האחרונים.

לדברי גורמים רשמיים, בשל קשריה עם המודיעין הרוסי יש סכנה "חמורה" כי היא תנסה להימלט מארצות הברית ועל כן הם מתנגדים לשחרורה בעקבות עד לתחילת משפטה.

מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שמאושמת בריגול בארה"ב. אתר רשמי
מכחישה כי שימשה סוכנת של הקרמלין. בוטינה/אתר רשמי

החקירה נגדה היא נפרדת משל התובע המיוחד רוברט מולר, המתמקד בהתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016 ולתיאום אפשרי בין קמפיין טראמפ למוסקבה. בקרמלין מכחישים זאת בתקיפות, וטראמפ זכה לגינויים מקיר לקיר בארצות הברית כשאמר במסיבת העיתונאים לצד פוטין ביום שני כי הוא מאמין לו שאינו התערב בבחירות - חרף הקביעה החד-משמעית של סוכנויות המודיעין האמריקניות.

אתמול הוא נאלץ לחזור בו מדבריו, ואמר כי נפל בלשונו והתכוון לומר ש"אין סיבה להאמין שרוסיה אינה התערבה" בבחירות. למרות זאת, הוא הדגיש כי עדיין ייתכן שהיו אלו מדינות אחרות והכחיש כי המעורבות הרוסית סייעה לו לנצח את הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully