וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב החירום בטורקיה מסתיים אחרי שנתיים - ויוחלף בחוקים נוקשים נגד טרור

18.7.2018 / 12:22

ארדואן הבטיח שלא להאריך פעם נוספת את המצב שהוטל אחרי ניסיון ההפיכה ביולי 2016, אך באופוזיציה טוענים כי החקיקה נגד טרור שתחליף אותו דכאנית באותה מידה. היא תאפשר את המשך הטיהורים והמעצרים ההמוניים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מצב החירום בטורקיה, שהוטל בעקבות ניסיון ההפיכה ביולי 2016, יסתיים היום (רביעי) בחצות, אך באופוזיציה רואים בחוקים חדשים נגד טרור שיחליפו אותו דכאניים באותה מידה.

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הכריז על מצב החירום אחרי המרד נגד שלטונו והאריך אותו שבע פעמים מאז, שלושה חודשים בכל פעם. הוא הבטיח במהלך קמפיין הבחירות שלא להאריך אותו כשיפוג שוב.

במקום זאת, הפרלמנט אמור לדון בחקיקה ממשלתית שתאפשר לרשויות להמשיך עם הפיטורים ההמוניים מהשירות הציבורי ולהחזיק במעצר חשודים עד 12 יום.

תחת מצב החירום, טורקיה עצרה כ-150 אלף איש בחשד שהם קשורים למטיף הגולה פתהוללה גולן, המואשם בתכנון ההפיכה. מספר דומה של עובדי ציבור סולקו ממשרותיהם. גולן, המתגורר בארצות הברית, מכחיש את הטענות נגדו ואומר כי ניסיון ההפיכה היה מבוים.

האיחוד האירופי, האופוזיציה בטורקיה וארגוני זכויות אדם מאשימים את ארדואן, שקיבל לידיו סמכויות נרחבות אחרי הבחירות בחודש שעבר ששינו את שיטת המשטר הפרלמנטרית לנשיאותיות, השתמש במצב החירום כדי לדכא את מתנגדיו.

לקריאה נוספת בנושא
לחוץ לפני הבחירות: ארדואן יורד בסקרים - ומבטיח לבטל את מצב החירום

נשיא טורקיה, ארדואן, מברך את תומכיו בטקס לציון שנתיים לניסיון ההפיכה באיסטנבול, טורקיה 15 ביולי 2018. רויטרס
ארדואן בעצרת באיסטנבול, ראשון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully