וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה במתקפה מרומזת נגד טראמפ: "להתנגד לעליית אנשי השררה"

באחד מנאומיו הפוליטיים ביותר של נשיא ארה"ב לשעבר מאז עזב את הבית הלבן, ביקר אובמה את עלייתם של מנהיגים פופוליסטים ברחבי העולם. "אנשים פשוט ממציאים דברים וממשיכים לשקר כשהם נתפסים בשקר", אמר באירוע בדרום אפריקה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה אמר אתמול (שלישי) כי על העולם להתנגד לציניות ביחס לעלייתם של מנהיגים סמכותניים ברחבי העולם, ברקע התחזקות הפופוליזם בכמה מדינות. הוא לא הזכיר מפורשות את מחליפו בבית הלבן דונלד טראמפ, אך היה זה אחד מנאומיו הפוליטיים הבולטים ביותר מאז שעזב את התפקיד בינואר 2017 שנישא ברקע הסערה שעורר טראמפ אחרי הפסגה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"כמו שאנשים דיברו על ניצחון הדמוקרטיה בשנות ה-90, אנשים מדברים עתה על ניצחון השבטיות ואנשי השררה, אך עלינו להתנגד לציניות הזו", אמר אובמה באירוע ביוהנסבורג לציון מאה שנה להולדתו של נלסון מנדלה, מנהיג המחאה נגד משטר האפטרהייד בדרום אפריקה.

"יותר מדי חלקים בפוליטיקה היום דוחים את הרעיון הבסיסי של אמת אובייקטיבית", אמר אובמה, כשהוא רומז לטראמפ. "אנשים פשוט ממציאים דברים. אנחנו רואים זאת דרך עליה בתעמולה בחסות המדינה, אנחנו רואים זאת בהמצאות דרך האינטרנט ובטשטוש הגבולות שבין חדשות לבידור".

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, במהלך ציון הולדתו של נלסון מנדלה, ביוהנסבורג, ביוהנסבורג  17 ביולי 2018. רויטרס
נמנע מלהתעסק בפוליטיקה מאז שעזב את הבית הלבן. אובמה, אתמול/רויטרס

עוד הוסיף אובמה: "אנחנו רואים האובדן הבוטה של בושה בקרב מנהיגים פוליטיים, כשהם נתפסים בשקר והם רק ממשיכים לשקר עוד יותר". לדבריו, למפלגות ימין קיצוני במערב יש עקרונות של פרוטקציוניזם ושל גבולות סגורים, אך גם של "לאומנות גזענית" שאותה הם בקושי מסתירים.

מאז שעזב את הבית הלבן, אובמה נמנע מלהתערב ישירות בפוליטיקה ונמנע מלבקר את טראמפ. גורמים דמוקרטיים מסוימים טוענים כי עליו לשחק תפקיד מרכזי יותר.

באירוע לזכרו של מנדלה, נשיאה הראשון של דרום אפריקה לאחר האפרטהייד שהלך לעולמו בגיל 95 ב-2013, השתתפו אלפי פוליטיקאים, אנשי עסקים וסטודנטים מרחבי העולם. אובמה, שביקר השבוע גם בקניה, מולדת משפחתו, שיבח גם את נשיא דרום אפריקה הנוכחי סיריל רמפוזה, ואמר כי הוא הפיח "תקווה חדשה" בקרב אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully