וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיפים על ישראל: צבא סוריה כבש גבעה אסטרטגית סמוך לגבול

16.7.2018 / 16:46

בכלי התקשורת של המשטר דווח כי הכוחות השתלטו אל-חארה, בתום הפצצות כבדות של חיל האוויר בגיבוי רוסיה. במקום מוצב בסיס נ"מ גדול, שהיה חלק משמעותי מנדבך ההגנה נגד ישראל והיה בידי המורדים מאז 2014

צילום: מתוך הטוויטר 25Feb.Net, עריכה: תומר לוי

צבא סוריה כבש היום (שני) את גבעת אל-חארה המשקיפה על רמת הגולן - כך דווח ברשת הטלוויזיה הממשלתית בסוריה. הצבא הסורי כבש את הגבעה כחלק ממאמציו להשתלט על דרום-מערב המדינה ולהדוף את המורדים מהשטחים שנותרו בידיהם במחוזות דרעא וקוניטרה הסמוכים לישראל.

הגבעה, שבה שוכן בסיס הגנה אווירית גדול שהיה חלק ממערכי ההגנה נגד ישראל, הייתה בידי המורדים מאז אוקטובר 2014. הארגון הסורי לזכויות אדם וכוחות מורדים באזור אמרו כי היא הופצצה במאסיביות על ידי צבאות רוסיה וסוריה ביומיים האחרונים, עם התקרבות כוחות המשטר לגבול עם ישראל. זאת אחרי שהוא השתלט על מרבית שטחה של דרעא, שממזרח לקוניטרה.

ישראל הבהירה לרוסיה, התומכת במשטרו של בשאר אסד, כי היא איננה מתכוונת להתערב במתקפה של צבא סוריה, אולם הבהירה כי לא תאפשר לו להפר את אזור החיץ שנקבע ב-1974 בתום מלחמת יום הכיפורים. בשבוע שעבר הותקפו כמה עמדות של המשטר בקוניטרה בעקבות חדירת מל"ט לאזור, שהופל על ידי טיל פטריוט.

לקריאה נוספת בנושא
הלחימה מתקרבת לגבול: אסד ורוסיה מתקדמים בקוניטרה

עשן מתיימר באזור קוניטרה, סוריה 15 ביולי 2018. רויטרס
עשן מיתמר מהקרבות בקוניטרה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully