וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה מתקרבת לגבול: אסד ורוסיה מתקדמים בקוניטרה

15.7.2018 / 16:18

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי מטוסי קרב רוסיים תקפו במחוז הסמוך לגולן, לראשונה זה שנה. זאת אחרי שרוב מחוז דרעא נפל לידי המשטר. "לא אשכח את אלפי ההרוגים", אמר אחד המורדים שעזב את העיר, מולדת המרד באסד

צילום: דוצ', עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה הרחיב היום (ראשון) את המתקפה שלו בדרום-מערב המדינה אל מחוז קוניטרה, הסמוך לגבול רמת הגולן - כך מסרו הארגון הסורי לזכויות אדם וגורמים בשורות המורדים. זאת בהמשך לכיבוש רוב חלקו של מחוז דרעא הסמוך, שמבירת המחוז - ערש המרד נגד בשאר אסד - החלו להתפנות היום מאות מורדים ובני משפחותיהם אל צפון המדינה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמקום מושבו בבריטניה, מטוסי קרב רוסיים הפציצו עיירה בקוניטרה, בתקיפה אווירית ראשונה זה כשנה. עוד דווח כי הכוחות כבשו את העיירה משרה, שנמצאת במרחק של כ-11 ק"מ מגבול הגולן, אך המורדים הכחישו זאת ואמרו כי הקרבות בין הצדדים נמשכים. העיירה אל-הרה שבדרעא הותקפה גם היא.

הקרבות אירעו במרחק של כארבעה ק"מ מהאזור המפורז עם ישראל, שנקבע ב-1974 בתום מלחמת יום הכיפורים. ישראל הזהירה כי לא תאפשר להפר זאת וביום שישי שוגר טיל פטריוט לעבר מל"ט שהתקרב לאזור. לפי דיווחים מקומיים, הוא התרסק בשטח קוניטרה.

אש בוערת מהלחימה במחוז קוניטרה, סוריה, 15 ביולי 2018. רויטרס
קרבות עזים בין המשטר למורדים. אש בוערת בקוניטרה, היום/רויטרס

החל משעות הבוקר, החלו לצאת אוטובוסים מהעיר דרעא אל אידליב, אחד המעוזים האחרונים של המורדים במדינה. לפי אבו ביאן, מפקד בשורות האופוזיציה, רוב הלוחמים בעיר החליטו להישאר בה מאשר להתמודד עם גורל לא ידוע באידליב. זאת בתקווה שרוסיה תשמור על הבטחתה ותגן עליהם מפני נקמת המשטר.

הטלוויזיה הממלכתית שידרה את מבצע הפינוי, ולצד האוטובוסים נראו כלי רכב של המשטרה הצבאית הרוסית ושל הצלב האדום הערבי. "אני לא יכול לשכוח את אלפי האנשים שנהרגו על ידי המשטר, ואת היתומים, הפצועים והעצורים. אני לא סומך על הרוסים או על המשטר", אמר עבדאללה מסלמה, אחד המורדים שעזבו את דרעא.

בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דווח כי המורדים מסרו את כלי הנשק הכבדים שלהם לצבא סוריה, ופרסמה תמונות של כלי רכב משוריינים ושל ארטילריה שלפי הממשל בדמשק נאספו מידי המורדים.

עוד באותו נושא

טיל פטריוט שוגר לעבר כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מסוריה

לכתבה המלאה
חייל רוסי על גבי רכב משוריין בעיר בוסרה שבמחוז דרעא, 11 ביולי 2018. GettyImages
כוחות רוסיים בעיר דרעא, בשבוע שעבר/GettyImages

במקביל, הצלב האדום הסורי מסר היום כי 60 משאיות עם מזון הגיעו לעיירות נסיב ואום אל-מיית'ן במחוז דרעא, עם האצת הסיוע ההומניטרי לאזור. ביום שני הודיע האו"ם כי המשטר ביקש ממנו להתחיל בהעברת הסיוע אחרי שמאות אלפי תושבים נעקרו מאז תחילת המתקפה בחודש שעבר. בשבוע שעבר הגיע סיוע לעוד ארבעה אזורים בדרעא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully