וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סקר וואלה! NEWS, נתניהו בקבינט: "אי אפשר לשכנע את הציבור"

15.7.2018 / 20:25

ברקע נתוני הסקר שהראה כי 44% מהציבור סבור כי חמאס ניצח בסבב האחרון בעזה ראש הממשלה הביע בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני מורת רוח מדעת הקהל השלילית כלפי מדיניותו והאשים: "כל התקשורת מגויסת"

עריכת וידאו: נועה לוי

בעקבות סקר וואלה! NEWS לפיו 44% מהציבור סבור שחמאס ניצח בסבב האחרון בעזה ו-61% מתנגדים להפסקת האש שהוכרזה אמש, ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מורת רוח מדעת הקהל השלילית כלפי התנהלות הממשלה לגבי רצועת עזה.

לדברי גורמים שנכחו בישיבה, נתניהו סיפר כי צפה אתמול במשחק המונדיאל והמשיך למהדורות החדשות, שם ראה את כל ההתקפות נגד הממשלה. שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר ש"צריך להסביר לציבור שישראל לא נשרפת" ובתגובה, נתניהו אמר כי "אין סיכוי לשכנע את הציבור. כל התקשורת מגויסת". עוד האשים כי "התקשורת מעצימה את הנעשה בעזה ומלבה את המצב".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתח ישיבית הממשלה 15 ביולי 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"כל התקשורת מגויסת", נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

סקר וואלה! NEWS פורסם תוך כדי ישיבת הקבינט שהתכנסה כדי לדון בהסלמה ברצועת עזה, ולדברי שרים בקבינט, ניכר היה שנתניהו מחזיק "במודעות חזקה לדעת הקהל ותמך בקו המיליטנטי בצורה לא אופיינית". בסיום הישיבה, ראש הממשלה הוציא הודעה ישירה בה הודיע כי הנחה את צה"ל להפסיק את טרור העפיפונים.

עוד עולה מהסקר שערך מכון "פאנל פוליטיקס" בראשות מנחם לזר עבור וואלה! NEWS כי 58% מהציבור אינם תומכים במדיניות הממשלה לעומת 35% שהשיבו בחיוב. 7% מהמשיבים אמרו כי אין להם דעה בנוגע לשאלה זו. משתתפי הסקר התבקשו להשיב גם על השאלה האם לדעתם על ישראל לצאת למבצע צבאי נרחב ברצועת עזה. 45% השיבו בחיוב, לעומת 37% שהשיבו בשלילה ו-18% שענו כי אינם יודעים לקבוע בסוגיה זו.

שאלה נוספת שהוצגה למשיבים עסקה בהתנגדותו של השר נפתלי בנט להפסקת האש שהושגה עם חמאס. 62% סברו כי התנגדותו הייתה מוצדקת, 20% ענו כי אינה מוצדקת ו-18% השיבו כי אינם יודעים להשיב על שאלה זו. בנוסף לכך נשאלו המשתתפים בסקר אם לדעתם ראש הממשלה בנימין נתניהו צדק או טעה כשנמנע מלהיפגש עם תושבי עוטף עזה. 73% מהמשיבים ענו כי לדעתם נתניהו טעה, 16% סברו כי הוא צדק ו-11% השיבו כי אינם יודעים להשיב על שאלה זו.

עוד באותו נושא

סקר וואלה! NEWS: חמאס ניצח בסבב בעזה; הפסקת האש היא טעות

לכתבה המלאה
סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS. מערכת וואלה! NEWS
סקר - וואלה!NEWS/מערכת וואלה! NEWS

במסגרת הדיון בקבינט, הוחלט כי יש להפסיק את טרור העפיפונים מעזה תוך הגברת העוצמה ככל שיידרש. "כל תקיפה, בכל צורה, תיענה בתגובה", אמר גורם מדיני לוואלה! NEWS. לדברי הגורם, המסר הועבר בימים האחרונים לחמאס גם דרך שליח האו"ם ניקולאי מלדנוב ומצרים.

ישיבת הקבינט התכנסה ברקע ביקורת של חלק מהשרים על המדיניות ברצועת עזה והתנהלותה של ישראל בהתפתחויות האחרונות ודרישות להחרפת התגובה כלפי טרור העפיפונים. כבר לפני כחודשיים דרש השר לביטחון פנים גלעד ארדן להתייחס למבצעי טרור העפיפונים כאל מחבלים וכיעד לסיכולים ממוקדים, ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט תקף היום בחריפות את הפסקת האש עם החמאס מאתמול. "זו שגיאה קשה", אמר. "הפסקת אש בלי הפסקת טרור האש זו לא הרתעה - זו כניעה".

גורם מדיני אמר בתגובה לדברים כי "אנו עדים לאותה שיטה ידועה של בנט ושקד: לוקחים החלטה של ראש הממשלה, הפעם נגד טרור העפיפונים, ומציגים אותה כאולטימטום פיקטיבי שלהם". כך, במהלך היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון הבהירו שניהם פומבית כי ישראל לא תבליג על שיגור עפיפוני תבערה, ובישיבת הקבינט הוחלט לחדד את ההנחיה לצה"ל ולהבהיר כי כל מקרה של שיגור עפיפוני או בלוני תבערה ייענה בתגובה.

בעקבות המתיחות, צה"ל הרחיב את פריסת מערכת כיפת ברזל בגוש דן ובדרום הארץ. כמו כן, התבצע גיוס מילואים נקודתי לתגבו מערך ההגנה האווירית. בנוסף, צה"ל תקף סמוך לבית חאנון שבצפון הרצועה חוליות משגרי עפיפונים, הפלסטינים מדווחים כי שני בני אדם נפצעו בתקיפות. מדובר בתקיפה שלישית שמבצע צה"ל, לאחר שבמהלך היום הוצתו שתי שריפות ביישובי עוטף עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully