וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה חשפה: הפריצה למייל של קלינטון אירעה אחרי שטראמפ קרא לרוסיה להתערב

בכתבי האישום נגד גורמי המודיעין הרוסיים עלה כי ניסיון הפריצה הראשון של מוסקבה למועמדת הדמוקרטית ביולי 2016 היה באותו יום שבו יריבה הרפובליקני קרא לה "לאתר" את המיילים שנמחקו מהשרת הפרטי שלה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האקרים רוסים ניסו לראשונה לפרוץ למיילים הפרטיים של הילרי קלינטון שעות אחרי שיריבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ קרא בפומבי למוסקבה "לאתר" את המיילים שנעלמו מהשרת הפרטי שלה - כך עולה מהאישומים נגד 12 קציני המודיעין הרוסים, שהואשמו אתמול (שישי) על ידי משרד המשפטים האמריקני בפריצה למחשביה של המועמדת הדמוקרטית ושל בכירים אחרים במפלגה במהלך קמפיין הבחירות ב-2016.

בחלק אחד מכתב האישום צוין כי ב-27 ביולי ב-2016, או בסמוך לתאריך זה, "הקושרים החלו לעשות בפעם הראשונה פישינג לחשבונות מייל בשרת של גורם שלישי ושל לשכתה של קלינטון. במקביל, הם גם תקפו 76 חשבונות מייל באתר הקמפיין של קלינטון".

טראמפ נשא נאום ניצחון בתום הוועידה: "אשיב את החוק והסדר לארצות הברית". רויטרס
טראמפ במסיבת העיתונאים שבה קרא לרוסיה לאתר את המיילים של קלינטון, 27 ביולי 2016/רויטרס

באותו יום, שבו התקיימה ועידת המפלגה הדמוקרטית בפילדלפיה, כינס טראמפ מסיבת עיתונאים במלון באזור מיאמי. הוא קרא אז מפורשות לרוסיה לאתר את המיילים האבודים, שמחקה קלינטון מהשרת הפרטי שלה, ששימש אותה בזמן שהייתה שרת חוץ, בטרם העבירה אותו לממשל. "רוסיה, אם את שומעת, אני מקווה שתוכלי למצוא את 30 אלף המיילים החסרים. אני חושב שהתקשורת תתגמל אותך בעוצמה", אמר אז טראמפ.

הדמוקרטים תקפו את טראמפ אחרי חשיפת כתב האישום ואמרו כי היא עודד את מתקפת הסייבר, אך לא ברור אם הקריאה של המועמד הרפובליקני דאז אכן קדמה לניסיון לפרוץ למייל האישי של קלינטון. התיאור בכתב האישום שהוגש במסגרת חקירת התובע המיוחד נותר מעורפל ביחס לזמן המדויק של אותן מתקפות.

עוד באותו נושא

"פרצו למחשבי הדמוקרטים": כתבי אישום בארה"ב נגד 12 קצינים רוסים

לכתבה המלאה

טראמפ: "אובמה לא פעל כי חשב שקלינטון תנצח"

טראמפ, השוהה בסקוטלנד, התייחס בביטול להאשמות שהוכרזו שלושה ימים בלבד לפני פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "הרוסים האלו עשו את העבודה שלהם במהלך השנים של אובמה", כתב בטוויטר. "למה אובמה לא עשה עם זה משהו? מאחר שהוא חשב שהילרי קלינטון הנוכלת תנצח, זה למה. אין לזה שום קשר לממשל טראמפ, אבל ה'פייק ניוז' לא רוצים לדווח על האמת, כרגיל".

אובמה הורה על חקירת הפריצות והתעמת בנושא עם פוטין בספטמבר 2016, אך הבית הלבן היסס לחשוף זאת בפני הציבור מחשש שהנשיא ייתפס כמי שמנסה להשפיע על הבחירות בעצמו.

בעקבות העמדתם לדין של 12 קציני המודיעין הרוסים, שאינם נמצאים בארצות הברית, עלו קריאות בקרב הדמוקרטים שיש לבטל את הפסגה בין טראמפ לפוטין, שתתקיים בהלסינקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully