וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף ההודעה על הפסקת אש: ירי פצמ"רים לעבר עוטף עזה

יום של ירי לעבר יישובי הדרום ותקיפות ברצועת עזה הסתיים עם הסכמה של ארגון חמאס והג'יהאד האסלאמי להפסקת אש, אך השקט עדיין לא שב לאזור: אזעקות נשמעו באשכול, וצה"ל תקף ברצועה. גורם ביטחוני בישראל: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו"

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, מצלמות אבטחה, משטרת ישראל

הסלמה בדרום - כל העדכונים:

* ארבעה בני אדם נפצעו קל מנפילת רקטה סמוך לבית בשדרות
* שני נערים פלסטינים נהרגו בתקיפת בניין רב קומות בעזה
* צה"ל תקף שורת יעדים בעזה; תושבים באשכול הונחו להישאר בקרבת מרחבים מוגנים
* יותר מ-180 רקטות נורו לעבר ישראל ביממה
* דיווחים פלסטיניים: חמאס וג'יהאד הסכימו על הפסקת אש מול ישראל
* חרף הדיווחים על הפסקת אש: זוהו שני שיגורים של פצמ"רים מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול
*בתגובה: צה"ל תקף את מתקן השיגור

חמאס והג'יהאד האסלאמי טענו אמש כי הגיעו להבנות על הפסקת אש מול ישראל ויחדלו מהירי, אך למרות זאת הלילה (ראשון) אזעקות נשמעו ברחבי עוטף עזה, וצה"ל תקף בתגובה ברצועה. יותר מ-180 רקטות שוגרו ביממה האחרונה מרצועת עזה לעבר ישראל, לאחר יום של אזעקות בעוטף עזה.

בשדרות נפצעו ארבעה בני משפחה מנפילת רקטה סמוך לבית, ורקטה נוספת התפוצצה סמוך לבית כנסת. ברצועת עזה מתו שני נערים בהתקפת צה"ל על בניין רב קומות, שמתחתיו נחפרה מנהרה, כשצה"ל תקף בנוסף עשרות מטרות נוספות של ארגון חמאס ברצועה. אמש דווח על ניסיון מצרי להביא לרגיעה באזור שבשיאו ארגוני הטרור פרסמו הודעה על רגיעה. גורם ביטחוני בכיר בישראל התייחס לדיווחים ואמר כי "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

אנשים רצים למקלטים בעקבות צבע אדום בקיבוץ יד מרדכי 14 ביולי 2018. רויטרס
אזרחים נמלטים למקלט בשדרות/רויטרס

עדכונים שוטפים

01:33 - אזעקת צבע אדום נשמעה ברחבי המועצה האזורית שער הנגב. בוצעו שני שיגורים, סוללת כיפת ברזל יירטה שיגור אחד

00:34 - הודיע כי זוהו שני שיגורים של פצמ"רים משטח רצועת עזה לעבר המועצה האזורית אשכול, ובעקבות זאת - צה"ל תקף את מתקן השיגור.

00:20 - ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, קורא לרה"מ ולקבינט הביטחוני לדחות כל יוזמה להפסקת אש עם חמאס שלא תכלול עצירה של טרור העפיפונים ובלוני התבערה וההפגנות על הגדר. "היממה האחרונה ביישובי העוטף הייתה מן הקשות שידענו מאז צוק איתן. תושבי שדות נגב, המגלים חוזק מופלא ועומדים באופן מעורר התפעלות במתח הביטחוני, ייתנו גיבוי לממשלה ולצהל לכל צעד צבאי שיידרש כדי להביא לידי עצירה מוחלטת של הטרור מעזה".

00:11 - אחרי שעתיים של שקט - אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול.

23:49 - שר החינוך נפתלי בנט בטוויטר: "הנוסחה לפיה לאחר חודשיים של שריפות ומאות רקטות על תושבי עוטף עזה, חמאס מכתיב לנו את הפסקת האש היא שגיאה חמורה. הבהרתי לפני חודשיים: הבלגה מולידה הסלמה. ‏מי שמבליג על הפרת ריבונותנו ונמנע מפעולה יסודית, גוזר עלינו מלחמת התשה מתמשכת. ‏יש להורות לצה"ל לפעול בעוצמה, בתחכום וביסודיות".

23:40 - ראשי הרשויות בעוטף עזה זועמים על תגובת הממשלה על ההסלמה: "צריכים היו להעלות מדרגה". בהערכת מצב שהתקיימה בשדרות הביע ראש העיר אלון דוידי את מחאתו מול מפקד אוגדת עזה יהודה פוקס, וצעק כי "מצב כזה הוא לא נסבל, לא ייתכן שהתגובה של צה"ל תהיה כזאת". גם בקרב תושבי עוטף עזה נמתחה ביקורת, כשאחד התושבים אמר: "זאת בדיחה. 200 רקטות, וחמאס לא קיבל מכה".

23:33 - המועצה האזורית חוף אשקלון מודיעה כי חוף זיקים יישאר סגור, זאת לאחר תדרוך עם מפקד האוגדה. במועצה יקיימו הערכת מצב נוספת ב-06:00 בבוקר.

22:55 - גורם ביטחוני בכיר, בהמשך לדיווחים על הפסקת אש: "רק העובדות בשטח יכתיבו את המשך התגובה שלנו".

שדרות: רקטה פגעה בבית פרטי ופצעה 3 בני אדם "יצאנו החוצה וראינו שהבית נפל, הכל עף". יותם רונן
נפילת רקטה בשדרות/יותם רונן

22:34 - דובר הג'יהאד האסלמי לסוכנות הידיעות אנאדול: מכריזים על הפסקת אש עם ישראל. גם מקורות בחמאס אישרו כי בתיווך מצרי הושגה הסכמה על הפסקת הירי.

22:22 - יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בעוטף עזה: "מה שאנחנו רואים בימים האחרונים זו תוצאה של חידלון של ארבע שנים שהקבינט לא מקבל החלטות. ראש ממשלה שעסוק בלכסת"ח בישיבות קבינט שאין מאחוריהן דבר: לא מפעילים מנופים מדיניים, לא מנופים כלכליים, לא מנופים אסטרטגיים - פשוט לא עושים שום דבר".

22:21 - ח"כ ציפי לבני: "נתניהו נכשל בהגנה על תושבי עוטף עזה ומול חמאס. במקום היגררות והבלגה נדרשת יוזמה משולבת צבאית ומדינית שתתן פתרון לטווח ארוך. במקום ממשלת אלתורים ויחסי ציבור, ממשלה אחראית ויוזמת".

הערכת מצב באוגדת עזה בראשות הרמטכ"ל, גדי איזנקוט  בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים נוספים.. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הרמטכ"ל איזנקוט בהערכת מצב, היום/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

22:10 - תושב שדרות שביתו נפגע מרקטה: "ישבנו בסלון, פתאום כל הזכוכית של הסלון עפה עלינו. הכול התפוצץ, כל הבית היה עשן וזכוכיות עפו. התחילו צעקות וטירוף, ותוך דקות השכנים התקשרו למגן דוד אדום. קיבלתי רסיסים בפנים וברגליים, אשתי והילדות שלי גם. כל הבית הלך, הסלון הלך, הטלוויזיות התפוצצו, האקווריום התפוצץ. לא יודע מה קורה עם הבנות, החבר'ה פה אמרו לי שהן בסדר. מזלה של אשתי שהיא הייתה במטבח כשזה קרה".

21:44 - הנשיא ראובן ריבלין פנה לתושבי עוטף עזה: "גם השבת היינו איתכם. מתכווצים בכל צבע אדום, מחזקים את ידי כוחותינו בשובם מכל גיחה. אלה ימים לא קלים, ואנו לא נאפשר להם להפוך שגרה. העמידה האיתנה שלכם, הכוחות המופלאים שלכם, הם השראה עבור כולנו. גם בשעה שהצופרים רועמים והקרקע בוערת, אתם ממשיכים לחרוש, לעבד, להלך בשבילי חבל הארץ האהוב בו אתם גרים. אנו נמשיך ונכה במבקשי רעתנו ולא נשקוט עד אשר ישוב השקט לדרום. תודתנו מסורה לכוחות צה"ל כולם ולכוחות הכיבוי וההצלה אשר גם בשעה זו עומדים על המשמר. אתם חומת המגן של כולנו".

21:39 - דיווחים פלסטיניים על תקיפה שמבצע צה"ל בשכונת שג'אעיה שבעיר עזה.

21:37 - דובר צה"ל: מהשעה 15:00 זוהו כ-100 שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל בהובלת ארגון הטרור חמאס, כ-20 מהם יורטו על-ידי כיפת ברזל, וכ-73 נפלו בשטחים פתוחים.

21:04 - אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית אשכול.

20:58 - אזעקות נשמעו ביישובים במועצה האזורית שער הנגב.

20:44 - בשל האירועים נדחתה הופעתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בפני מליאת ועדת החוץ והביטחון שתוכננה למחר.

20:43 - לבית החולים ברזילי פונו ארבעה פצועים מנפילת הרקטה על בית בשדרות. אב המשפחה כבן 50 עם רסיסים במצח וברגליים. בת 14 עם רסיסים בפנים וברגלים וחבלה בעורף. בת 15 עם רסיסים בפנים, בראש וברגלים. אמא בת 45 רסיסים ברגלים. כולם במצב קל.

פגיעה באחד המסגדים בעזה בעקבות תקיפת צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
מסגד בעיר עזה לאחר ההפצצות/מערכת וואלה! NEWS

20:39 - המועצה האזורית אשכול: בסיום הערכת מצב עם הצבא, אנו נערכים להמשך המתיחות ולכן ממשיכות הגבלות פיקוד העורף על התכנסויות במרחב האזרחי: עד מאה איש במרחב פתוח, עד 500 איש במרחב סגור. יש לשמור על עירנות ובמידה שנשמעת אזעקת צבע אדום, להישמע להנחיות ההתגוננות: כניסה למרחב מוגן על פי זמן ההתראה ושהייה בו במשך 10 דקות.

20:21 - משרד הבריאות הפלסטיני: 25 נפצעו בתקיפת הבניין ברצועה.

19:59 - אזעקה נשמעה בנתיבות וביישובים באזור.

19:53 - הערכות ביטחוניות: חמאס רוצה להפסיק את האש, אך לא בטוח שהארגונים האחרים, בעיקר הג'יהאד האסלאמי, ירצו ללכת איתו. המסרים מישראל כללו אזהרות לגבי המשך שיגור עפיפונים ואיום כי אם לא יפסיקו ייאלץ צה"ל להמשיך בתקיפות.

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת בניין הקומות ברצועה/רויטרס

19:52 - ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נרחיב את התגובה ככל שיידרש. אם חמאס לא יבין את המסר היום - הוא יבין את זה מחר".

19:50 - מאז הלילה בוצעו יותר ממאה שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

19:48 - דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס לוואלה! NEWS: "הפעולה היום ברצועת עזה חריגה בכמות, איכות ובתזמון שלה. פגענו בשתי מנהרות ובתשתיות. באמצע היום מחקנו את מפקדת גדוד בית להייה, פגענו במגדל באמצע מחנה הפליטים שאטי כמו במבצע צוק איתן".

19:29 - ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים התייעצויות שוטפות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון. גורם מדיני: הוחלט על פעילות תקיפה מול התוקפנות מעזה. ישראל תגביר את העוצמה ככל שיידרש. הנחתנו על חמאס את המכה הקשה ביותר מאז צוק איתן.

19:07 - דיירים המתגוררים בסמוך לבית בו נפלה רקטה: "היה פיצוץ חזק, יצאנו מהממ"ד וראינו את הבית - הכול עף".

18:54 - עיריית שדרות: בדקות האחרונות התפוצצו שתי רקטות קסאם בעיר.

18:52 - תושב שדרות על הרקטה שנחתה ליד בית כנסת: "היה צבע אדום ולאחר מכן פיצוץ חזק מאוד. כל השכונה רעדה".

18:51 - משרד הבריאות הפלסטיני: שני נערים נהרגו בתקיפת צה"ל בבניין במחנה הפליטים שאטי.

פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נזק לבית בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת נפילת הרקטה בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

18:46 - שלושה בני אדם נפצעו מרסיסים בשדרות מנפילת רקטה, ומצבם קל עד בינוני. בין הפצועים גבר כבן 52 עם פציעה בחזה, נערה כבת 17 עם פציעה בפנים וצעירה כבת 20 עם פציעות בגפיים. הם מפונים על ידי צוותי מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון.

תיעוד התקיפה ברצועת עזה

18:40 - דובר צה"ל: צה"ל תקף לפני כמה דקות באמצעות מטוסי קרב בניין רב קומות במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה. המבנה שימש כמתקן אימונים ללוחמה בשטח בנוי, ותחתיו נחפרה מנהרת לחימה שהייתה חלק מרשת מנהרות של חמאס ברחבי הרצועה.

18:38 - מבדיקה עולה כי לא בוצע ירי לעבר אשקלון, ראש העיר יקיים הערכת מצב.

18:31 - דיווח פלסטיני על נערים שנפצעו בתקיפה נרחבת על בית ברצועת עזה

18:29 - רקטה נפלה סמוך לבית כנסת בשדרות; נפגעים במקום.

הנחיות פיקוד העורף לתושבים

18:22- אזעקות רבות ברחבי הנגב המערבי; לראשונה היום נשמעה אזעקה גם באשקלון.

18:18 - אזעקה נוספת נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

18:15 - אזעקה נשמעה במועצה האזורית שער הנגב.

תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה/רויטרס

18:13 - חיל האוויר תוקף יעד נוסף ברצועת עזה.

18:07 - דיווח פלסטיני: שלושה פצועים קשה מתקיפות צה"ל פונו לבית החולים.

18:00 - קצין בכיר בחיל האוויר: "ביממה האחרונה היו 90 אירועי שיגורי תלול-מסלול ו-20 יירוטים. חמאס משגר למרחב הקרוב, אבל זו לא נקודת ביטוח להמשך". לדבריו, "אל מול רצועת עזה מערך ההגנה האווירית נמצא בהיערכות הרחבה ביותר שלו מאז צוק איתן. אנחנו ערוכים למצב שירחיק את הירי, וחמאס יצטער על זה אם יבחר בכך. תהיה תגובה גדולה יותר".

(עדכון ראשון: 18:00)

תקיפת צה"ל באוניברסיטאות אל-אזהר 14 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הבניין שהופגז ברצועת עזה, תחתיו מנהרת טרור/מערכת וואלה! NEWS, -
מפקדת גדוד חמאס בבית להיא שהופצצה. דובר צה"ל
מפקדת חמאס שהושמדה/דובר צה"ל
פעולות לאיתור נפלי רקטות ושריפות באזור מושב נתיב העשרה, 14 ביולי 2018. שי מכלוף
נפילת פצצות מרגמה בחוף אשקלון/שי מכלוף
תקיפת צה"ל ליד רפיח. מערכת וואלה! NEWS
התקיפות ברצועה/מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה בבניין מגורים בשדרות 14 ביולי 2018. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
נזק לבית בשדרות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
פגיעה באחד המסגדים בעזה בעקבות תקיפת צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
הנזק ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS
תיעוד מצלמות אבטחה מנפילת הרקטה בשדרות  14 ביולי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד נפילת רקטה בשדרות, אמש/מערכת וואלה! NEWS
תקיפות צה"ל ברצ"ע  14 ביולי 2018. רויטרס
תקיפת צה"ל ברצועה, אמש/רויטרס
פעולות לאיתור נפלי רקטות ושריפות באזור מושב נתיב העשרה, 14 ביולי 2018. שי מכלוף
ניסיונות לאיתור רקטות בעוטף עזה, אמש/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully