וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שקצין נפצע מהשלכת רימון: צה"ל תקף מנהרות טרור בעזה

מטוסי קרב תקפו שתי מנהרות התקפיות ויעדי חמאס, המשמשים בחלקם להכנת בלוני תבערה. זאת, בתגובה להפרות הסדר בגבול, שבמהלכן נפצע קצין שריון - בפעם הראשונה שבה חייל נפגע ישירות בהפגנות אלה. מדובר צה"ל נמסר כי חמאס "יישא בהשלכות לפעולות הטרור". צפו בתיעוד

צילום: רויטרס, צלמי וואלה!NEWS, רחפן: דודי מודן, עריכה: תומר לוי

צה"ל תקף הלילה (שבת) באמצעות מטוסי קרב מנהרת טרור התקפית בדרום רצועת עזה וכמה יעדי טרור במתחמים צבאיים, בהם יעדים המשמשים את חמאס להכנת בלוני תבערה וכן מחנה אימונים של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו אתמול ושיגור בלוני התבערה מרצועת עזה לשטח ישראל. בשעות הבוקר הותקפה מנהרה נוספת בצפון הרצועה שזוהתה אף היא כמנהרה התקפית של חמאס.

במהלך התקיפה זוהו 17 שיגורים לשטח ישראל, מתוכם חמישה יורטו על ידי סוללות "כיפת ברזל". מטחי הרקטות גרמו לסדרת אזעקות "צבע אדום" שנשמעו במהלך הלילה במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. אחת מהרקטות התפוצצה בשטח בקיבוץ בשער הנגב, ללא נפגעים. תושבי המועצה האזורית אשכול הונחו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים.

צילום מסך מתקיפת צה"ל ברצועת עזה ב-14 ביולי 2018. דובר צה"ל
מתוך תיעוד התקיפה/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הטרור במהלך הפרות הסדר האלימות במרחב גדר המערכת שהתקיימו אמש והמשך טרור האש המבוצע על ידי שיגור בלוני תבערה מרצועת עזה לשטח הארץ".

עוד נמסר כי חמאס "ממשיך בפעולות הטרור נגד כוחות צה"ל ותשתיות הביטחון ובניסיונותיו לפגוע באזרחי ישראל" ו"ממשיך להשתמש בתושבי עזה ככסות לטרור ושם אותם בסיכון". לדברי דובר צה"ל, "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית וסיכון אזרחי ישראל וחיילי צה"ל . כמו כן הפעולות מביאות לפגיעה בתושבי רצועת עזה על ידי חבלה במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל".

בדובר צה"ל ציינו כי הארגון "אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל", והוסיפו: "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

מיקום תקיפת מנהרות הטרור, הלילה

תקיפות צה"ל בשטח הרצועה 14 ביולי 2108. דובר צה"ל
תקיפות צה"ל בשטח הרצועה 14 ביולי 2108/דובר צה"ל
פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה, 13 ביולי 2018. AP
ההפגנות בגבול הרצועה, אתמול/AP

אתמול קצין שריון נפצע באורח בינוני מרימון שנזרק לעברו במהלך הפרות הסדר האלימות בגבול עזה. כוח צה"ל השיב באש לעבר המפגינים וזוהתה פגיעה. הקצין הועבר לטיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שם הוא מאושפז במחלקה לכירורגיית לב חזה ונמצא בהכרה. מדובר בפעם הראשונה שבה נפגע חייל באופן ישיר בהפרות הסדר סמוך לגדר המערכת.

בתוך כך, ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי נער פלסטיני בן 16 נהרג אתמול מאש צה"ל בעימותים בגבול הרצועה. שמו של ההרוג הוא עותמאן חילס. בנוסף לכך, 220 בני אדם נפצעו בדרגות שונות בעימותים - 165 מהפצועים טופלו במרפאות במוקדי ההפגנות ו-55 מהם פונו לטיפול בבתי חולים.

ביום רביעי כלי טיס של צה"ל תקף סמוך לחולייה ששיגרה בלוני תבערה בדרום רצועת עזה. באירוע נוסף שאירע בדרום הרצועה, כוח צה"ל זיהה מחבל שניסה לחצות את גדר המערכת בניסיון לפגוע בתשתיות הביטחון וחיילי צה"ל. על המחבל נתפס חומר בערה וקאטר והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון.

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה, 13 ביולי 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס

בעימותים בשבוע שעבר נהרג צעיר בן 22 מירי צה"ל, זאת לפי משרד הבריאות הפלסטיני. בדובר צה"ל טענו כי ככל הנראה הצעיר, שזוהה כמוחמד ג'מאל עליאן אבו חלימה, נהרג ממטען שהשליך פלסטיני בקרבת מעבר קרני. בתקרית ניסו כמה פלסטינים להשליך מטען אל עבר כוח צה"ל שהיה בקרבת במקום. מדובר צה"ל נמסר כי המטען התפוצץ בשטח הרצועה ופגע בכמה פלסטינים, אך איש מקרב החיילים לא נפגע.

בנוסף לכך, בעימותים בשבוע שעבר נפצעה קשה זהדיה חאלד הנייה, אחייניתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה. על פי הדיווחים בעזה, היא נפגעה בבטנה ונותחה בבית חולים ברצועה. בהפגנות נהרג צעיר בן 22 מירי צה"ל לפי משרד הבריאות הפלסטיני.

בכיר חמאס חליל אל-חיה הגיע לאחד ממוקדי ההפגנות בקרבת שער קרני בשבוע שעבר וקרא להסרה "ללא תנאים פוליטיים" של המצור על רצועת עזה. הוא הוסיף כי תושבי הרצועה מסרבים לתכנית השלום של טראמפ, כשהוא משתמש בכינוי "עסקת המאה" שבו מכנים האמריקנים את הצעתם בנושא הסכסוך עם ישראל. לדברי אל-חיה, תכנית טראמפ נועדה להסיר מהשולחן את הסוגיה הפלסטינית ותושבי עזה מתנגדים לה כפי שיתנגדו לכל תכנית שנועדה לפגוע בהם.

(עדכון ראשון: 6:00)

פלסטינים מפגינים בגבול רצועת עזה, 13 ביולי 2018. רויטרס
ההפגנות בגבול הרצועה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully