וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימים לפני הבחירות: 128 הרוגים בפיגוע דאעש בעצרת במערב פקיסטן

13.7.2018 / 21:43

מחבל מתאבד התפוצץ בעצרת במחוז בלוצ'יסטן והרג רבים, בהם מועמד מקומי, באחת המתקפות הקטלניות ביותר במדינה בשנים האחרונות. האלימות התגברה לקראת הבחירות בסוף החודש, עם שובו של ראש הממשלה המודח שנעצר עם נחיתתו

אדם מתאבל בבית חולים בעיר כוותה על קרוב משפחה שנהרג בפיגוע במערב פקיסטן, 13 ביולי 2018. רויטרס
אדם מתאבל בבית חולים בעיר כוותה על קרוב משפחה שנהרג בפיגוע במערב פקיסטן, 13 ביולי 2018/רויטרס

לפחות 128 בני אדם נהרגו היום (שישי) בפיגוע התאבדות בדרום-מערב פקיסטן, במהלך עצרת בחירות שיתקיימו ב-25 ביולי. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל את האחריות על אחת המתקפות הקטלניות ביותר במדינה המוסלמית בשלוש השנים האחרונות. זו הייתה המתקפה השנייה שהייתה קשורה לקמפיין הבחירות היום והשלישית בשבוע האחרון.

המתיחות במדינה גברה עם שובו למדינה של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף, שהורשע בשחיתות ונעצר עם נחיתתו. "אני מודע לעובדה שאני אשלח לכלא, אבל זהו מחיר קטן לשלם על המשימה הגדולה להצלת קדושת הבחירות בפקיסטן", אמר שריף לרויטרס דקות לפני שמטוסו נחת בעיר לאהור.

לקריאה נוספת בנושא
פקיסטן: 20 נהרגו, בהם מועמד לבחירות, בפיגוע נגד מפלגה חילונית

הפיגוע אירע בעיר מסטונג שבחבל בלוצ'יסטן מוכה הטרור בצפון-מערב המדינה, במהלך אירוע שבו השתתפו כאלף איש. לפי שר הבריאות של המחוז, פאיז קאקר, יותר ממאה איש משתתפים נוספים גם נפצעו במהלך הפיצוץ הקטלני. קבלת האחריות של דאעש פורסמה בסוכנות הידיעות שלו אעמאק, מבלי לספק פרטים נוספים או הוכחות.

בין ההרוגים היה סיראז' ראיסאני, מועמד לפרלמנט המחוזי שאחיו נוואב היה מנהיג המחוז בין 2008 ל-2013. "אחי סיראז' ראיסאני נהרג", אמר האג'י, אח אחר שמתמודד אף הוא בבחירות, על מושב של הפרלמנט הלאומי מטעם מחוז בלוצ'יסטן. במחוז, הגבול באיראן ובאפגניסטן, פועלים חמושים הקשורים לטליבאן, לאל-קאעדה ולדאעש, כמו גם בדלנים הנאבקים בממשלה המרכזית.

על אף שהמצב הביטחוני השתפר בשנים האחרונות במעצמה הגרעינית, שורת הפיגועים האחרונה הוכיחה כי לארגוני הטרור עדיין יש יכולת להוציא לפועל מתקפות קטלניות. מוקדם יותר אתמול נהרגו ארבעה בני אדם בפיצוץ מטען בעיר באנו, שפגע בשיירה של מועמד המקורב למפלגתו של ראש הממשלה לשעבר שריף.

ביום שלישי נהרגו לפחות 20 בני אדם, בהם מועמד בבחירות המחוזיות, בפיגוע התאבדות בעצרת של מפלגה חילונית בעיר פשוואר. טליבאן הפקיסטני קיבל אחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully