וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאיש לא אכפת מנתניהו": יועצו של חמינאי נפגש עם פוטין במוסקבה

12.7.2018 / 11:04

עלי אכבר ולאיתי, שליח המנהיג העליון של איראן, נועד עם נשיא רוסיה ברקע חידוש הסנקציות האמריקניות. "לנוכחות שלו אין השפעה על המשימה שלנו", אמר כשנשאל על כך שהגיע למוסקבה במקביל לראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש היום (חמישי) במוסקבה עם עלי אכבר וליאתי, יועצו הבכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. וליאתי אמר אתמול כי היחסים עם רוסיה "אסטרטגיים" וביקורו מגיע על רקע חידוש הסנקציות האמריקניות כלפי טהראן.

לא דווחו פרטים נוספים על תוכן השיחה, אך איראן מנסה לחזק את יחסיה עם רוסיה, ועם מדינות אחרות, בעקבות פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין. וליאתי אמר עם הגעתו לרוסיה כי הוא יעביר "מסר" מחמינאי ומהנשיא חסן רוחאני. ממוסקבה הוא ימשיך לבייג'ינג, שגם אליה מנסה להתקרב טהראן לנוכח הלחץ שמפעילה וושינגטון כדי להביא לחרם נפט על הרפובליקה האסלאמית החל מנובמבר.

ביקורו של ויליאתי אירע במקביל לזה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש אתמול עם פוטין ודן עמו בהתפתחויות בסוריה ובחששה של ישראל מפני התבססות איראן מעבר לגבול. כשנשאל על כך יועצו הבכיר של חמינאי, הוא השיב: "לנוכחות שלו (של נתניהו) אין השפעה על המשימה האסטרטגית שלנו. לאף אחד לא אכפת ממה שהוא אומר".

נשיא רוסיה פוטין עם יועצו של מנהיג איראן, עלי אכבר וליאתי, במוסקבה, 12 ביולי 2018. אתר רשמי
פוטין ויועצו של חמינאי/אתר רשמי

הפגישה אתמול בין נתניהו לפוטין, השלישית בחצי השנה האחרונה, עסקה בעיקר בנוכחות האיראנית בסוריה ודרישתה של ישראל כי על משטר אסד לכבד את הסכמי שביתת הנשק ב-1974 ולא להיכנס לאזור המפורז ברמת הגולן, ועם נחיתתו במוסקבה הופל מל"ט סורי שחדר לשטח ישראל על ידי טיל פטריוט.

נתניהו הבהיר פוטין כי ישראל תמשיך לפעול בתקיפות "נגד כל זליגה וכל חדירה, לשטחה האווירי או הקרקעי של ישראל". בנוסף לכך, נתניהו התייחס להתבססותה של איראן וסוריה שלדבריו נמצאת במוקד הדברים. "דעתנו ידועה שאיראן צריכה לעזוב את סוריה, זה לא דבר חדש עבורך", הוסיף.

גורמים מדיניים מסרו אחרי פגישתם של נתניהו ופוטין כי "רוסיה פועלת כעת להרחקת הכוחות האיראניים מקרבת הגבול עם ישראל. יש אינטרסים הן לישראל והן לרוסיה בהתפתחויות השונות בסוריה - ויש ניסיון למצוא את המכנה המשותף בין המדינות".

עוד באותו נושא

פוטין מנסה לגבש הסדר בסוריה - וישראל מנסה להבטיח שלא תישאר מאחור

לכתבה המלאה
פגישת נתניהו-פוטין - ראש הממשלה: "נמשיך לפעול בתקיפות נגד כל חדירה אווירית או קרקעית לשטח ישראל". רויטרס
דנו בהתבססות האיראנית בסוריה. נתניהו ופוטין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully