וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אחד שלא התפלל": אחרי שניצחה את המחלה, הסרטן שב והכניע את פריאל

12.7.2018 / 10:05

רק לפני שבעה חודשים ערכו פריאל-הלל ימין בת ה-17 ומשפחתה מסיבת הודיה לאחר שהבדיקות העידו כי ניצחה את מחלת הסרטן. בתקופה בה נאבקה - שבתה את לב הציבור שתמך ואף סייע במימון הטיפולים. אלא שבחודשים האחרונים נודע לה כי הסרטן חזר והיא הלכה לעולמה בבית החולים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

פריאל-הלל ימין, בת ה-17, תושבת אור יהודה, הלכה לעולמה אתמול (רביעי) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן בעודה מאושפזת בבית החולים שיבא תל השומר. סיפורה של ימין נגע ללבו של הציבור, לאחר שרבים התגייסו, תרמו וסייעו לה לצאת לשורת טיפולים רפואיים מחוץ לישראל במסגרת מאבקה במחלה.

לפני כשבעה חודשים חגגה ימין את ניצחונה על המחלה במסיבת הודיה, לאחר שבדיקות שעברה הראו שיפור משמעותי במצבה הבריאותי, זאת בתום סדרת טיפולים מורכבים בבית חולים בגרמניה ובתל השומר. באירוע שהתקיים אז, היא צעקה מאושר והודתה לאלו שבאו לשמוח איתה. "ניצחתי את המחלה, אין כלום, הגוף שלי נקי", הכריזה.

מסיבת הניצחון של פריאל, בת 16 שחלתה בסרטן והחלימה, אור יהודה, 2 בינואר 2018. ניב אהרונסון
רצתה שהשמחה תחזור. פריאל הלל במסיבת ההודיה לפני כ-7 חודשים/ניב אהרונסון

אבל לסרטן היו תכניות משלו, ואתמול בנוכחות בני משפחה וחברים הובאה ימין למנוחות בבית העלמין בחולון. בתקופה האחרונה חלה החמרה במצבה לאחר שהתברר כי המחלה חזרה. היא אושפזה במחלקה האונקולוגית לילדים בתל השומר, והוגדרה כחולה סיעודית המתניידת בכיסא גלגלים. אימה פאני, אם חד הורית לה ולשני אחיה, עזבה עבודתה עקב מצבה הבריאותי של בתה. היא נעה בין ליווי ותמיכה בבתה המאושפזת בבית החולים לבין טיפול בשני אחיה הצעירים.

"הלל הרגישה מעין תחושת שריפה ועקצוצים ברגלה", סיפרה פאני לפני כחודשיים לוואלה! NEWS. "חשבנו שסיפור הסרטן מאחורינו, אך כשחזרנו שוב לבית החולים תל השומר, שוב עמדנו לפני סדרת בדיקות ארוכה שבסיומן הרופאים מעדכנים אותנו שהסרטן של הלל חזר".

עוד באותו נושא

"רוצה שהשמחה תחזור": פריאל חגגה את הניצחון על הסרטן

לכתבה המלאה
מסיבת הניצחון של פריאל, בת 16 שחלתה בסרטן והחלימה, אור יהודה, 2 בינואר 2018. ניב אהרונסון
סחפה אחריה את הציבור. פריאל הלל ובני משפחתה במסיבת ההודיה/ניב אהרונסון

הלל נולדה בשם פריאל, אולם כשגילו בני המשפחה שהמחלה חזרה, שונה שמה להלל בהתאם להצעת רבנים, כסגולה לבריאות. באותו זמן בבית החולים הלל כבר עברה סדרת טיפולים שכללו הקרנות וכימותרפיה. התברר כי הגידול הסרטני פיתח עמידות לטיפולים, ולכן נבחר טיפול ביולוגי נדיר ויקר מסוג שאיננו נכלל בסל התרופות.

בדף הפייסבוק שלה תיעדה האם פאני את המאבק הישן-חדש של בתה במחלת הסרטן. "אני אימא שחייבת לתת לך כוח, אסור לנו להיכנע לשטן הזה שבתוכך", כתבה. "אני לא אכנע ילדה שלי, וגם את לא. כל יום ביומו תיזכרי. שיש לך מיליון חלומות להגשים - ואת הלל בת פאני תגשימי. מיותר לומר שאימא נושמת אוהבת וחיה רק למענך לב יקר שלי. בורא עולם - הדרך הזו קשה ומלאת ייסורים, ואני - שוב לא שואלת למה. אני סומכת עליך שאתה תעלים את השטן הזה שחדר לתוך הגוף הטהור של הילדה שלנו. ושייגמר הכאב שהילדה שלי כואבת. בהזדמנות זו אני רוצה לומר תודה ענקית לכל התורמים המתפללים למי שמלווה אותי. מסמס, מחייג ודואג לנו. זה מחזק ונותן לנו כוח". רבים התגייסו לתמוך בפריאל הלל ובני המשפחה, אפילו הזמר עומר אדם הגיע לחדרה בבית החולים כדי לשמח אותה.

מסיבת הניצחון של פריאל, בת 16 שחלתה בסרטן והחלימה, אור יהודה, 2 בינואר 2018. ניב אהרונסון
פריאל הלל וחברותיה במסיבת ההודיה/ניב אהרונסון

אך למרות התמיכה והתפילות, בימים האחרונים מצבה של ימין הלך והידרדר. הרופאים נלחמו על חייה אולם לבסוף גופה קרס והם נאלצו לקבוע את מותה. חבר המשפחה, סגן ראש עיריית אור יהודה וחבר המועצה אפי גוטמן, ספד לצעירה שנכנסה לליבם של רבים. "פריאל הלל איננה", אמר. "אין מילים לתאר את האובדן העצום לשמע הבשורה המרה על לכתה בטרם עת של הילדה של כולנו - פריאל הלל. אין יום בשנתיים האחרונות שבו לא חשבתי על פריאל בניסיון למצוא כל דרך לעזור לה. אין יום בשנתיים האחרונות שכמעט כל תושב בעיר לא התפלל לשלומה של פריאל הלל".

"פריאל נכנסה ללב של כולנו", הוסיף. "היא הפכה לילדה של כולנו. מעולם לא שמעתי אותה כועסת. תמיד עם חיוך ועם תקווה עצומה שהכול יהיה בסדר. לא היה מאושר ממני כאשר חזרה מהטיפולים בגרמניה והתקבלה הבשורה כי פריאל החלימה. אך לצערי מסתבר שהשמחה הייתה מוקדמת והמחלה הארורה חזרה".

מסיבת הניצחון של פריאל, בת 16 שחלתה בסרטן והחלימה, אור יהודה, 2 בינואר 2018. ניב אהרונסון
"אין תושב בעיר שלא התפלל". פריאל הלל בחגיגת ההודיה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully