וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל זעם הציבור: אוגנדה תבחן מחדש את המסים על הרשתות החברתיות

הפגנה אלימה בבירה הובילה את הממשלה להודיע כי יעשו שינויים בחוק שקובע תשלום על משתמשים ברשתות החברתיות. המדינה טענה כי זה הכרחי להכנסותיה, אך באופוזיציה ראו בכך ניסיון להשתיק את מתנגדי הנשיא מוסווני

כוחות משטרה מפזרים הפגנה נגד מיסוי על הרשתות החברתיות בקמפלה, אוגנדה, 12 ביולי 2018. רויטרס
כמה שוטרים נפצעו. ההפגנה בקמפלה, אתמול/רויטרס

אוגנדה הודיעה אתמול (רביעי) כי היא תבחן מחדש את המסים השנויים במחלוקת שהטילה על השימוש ברשתות החברתיות ועל העברות כספים דרך הטלפונים הסלולריים. זאת בעקבות זעם ציבורי והפגנה אלימה שפוזרה אתמול על ידי המשטרה בטענה שהייתה "לא חוקית".

הנשיא יוורי מוסווני תמך בהטלת המסים, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש, כדי להגדיל את הכנסות הממשלה ולהביא לסיום ה"שמועות" בווטסאפ, בפייסבוק ובטוויטר. מתנגדיו של השליט בן ה-75, לעומת זאת, רואים בכך ניסיון להשתיק את הביקורת נגדו.

ברקע המחאה, שאותה הוביל זמר פופולרי וחבר הפרלמנט רוברט קיגולאני, הכריז ראש הממשלה בפרלמנט כי הנשיא הסכים לבחינה מחדש של הנושא. זאת, כדי להגיע להסכמות רחבות על הדרך הטובה ביותר להגדיל את הכנסותיה של המדינה כדי לממן את התקציב שלה. הדיון על התקציב החדש צפוי להיפתח ב-19 ביולי.

עוד ידיעות מהעולם
שחקנית הפורנו שתובעת את טראמפ נעצרה במועדון חשפנות באוהיו
"שאו בנטל": טראמפ דרש ממדינות נאט"ו - הכפילו את ההשקעה בביטחון

ציוץ של מוביל המחאה

לפי חברות הטלפון במדינה האפריקנית, הלקוחות צריכים לשלם לפני שהם יכולים לקבל גישה לאותם אתרים. גובה המס הוא 200 שילינג אוגנדיים - חמישה סנט - אך מתנגדי החוק אמרו כי על אף שזה נראה סכום זעום, הוא שווה ערך לנתח משמעותי ממה שהתושבים העניים משלמים על חיבור לרשת.

בנוסף לכך, הושת מס של 1% על הסכום הכולל של העברות כספים דרך הטלפון הסלולרי. המס ישפיע על האזרחים העניים במדינה שכמעט שלא משתמשים בשירותי בנקאות.

למרות זאת, אזרחים רבים מצליחים לעקוף את ההגבלות ואת המסים החדשים דרך שימוש ב-VPN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully