וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: ממשל טראמפ החל בהליך איחוד משפחות המהגרים

11.7.2018 / 9:47

שעות ספורות לפני פקיעת המועד שקבע בית המשפט הפדרלי החלו הרשויות באיחוד של 38 משפחות מהגרים לא חוקיים עם ילדיהם. על פי רשויות ההגירה 102 ילדים בני פחות מחמש הופרדו מהוריהם, אולם 14 מבוגרים שהיו מעורבים בפלילים נפסלו מאיחוד ושמונה מוכרים כבעלי רקע עברייני

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: טל רזניק

שעות ספורות לפני המועד האחרון שהקציב בית המשפט הפדרלי לממשל טראמפ להשלים את הליך איחוד ילדי המהגרים הלא חוקיים מתחת לגיל חמש עם הוריהם, החלו אמש (שלישי) הרשויות בארצות הברית ביישום הפסיקה. ארבע משפחות נפגשו בשעות הצהריים ו-34 משפחות נוספות אמורות היו להתאחד עד לשעה חצות בשעון החוף המזרחי - 7:00 בשעון ישראל.

בית המשפט הורה לממשל לאחד עד סוף היום את כל הילדים בני פחות מחמש עם הוריהם - 102 לפי ספירת הרשויות. אולם, נכון לאמש הותר רק ל-38 משפחות להתאחד, אחרי שהושלמו בדיקות הרקע שנועדו לוודא כי לא מדובר בעבריינים. יתר המשפחות עדיין נמצאות בהליך הבדיקה.

השופט דאנה סבראו מבית המשפט בסן דייגו הפציר בממשל לאחד את המשפחות מהר ככל הניתן, ואמר כי מן המסמכים שלפניו עולה כי ניתן לאחד לפחות 63 משפחות בהקדם האפשרי. "זהו דד-ליין קשיח", הוא אמר בשימוע שנערך במהלך היום. "אלו לא מטרות תיאורטיות".

ילדי מהגרים בדרכם למרכז שירותי הרווחה בעיר ניו יורק במסגרת הליך איחוד המשפחות, 10 ביולי 2018. רויטרס
ילדי מהגרים בדרכם למרכז שירותי הרווחה בניו יורק, אמש/רויטרס

כריס מיקינס, בכיר במשרד לשירותי הבריאות, אמר בשיחה עם כתבים כי מדובר בהליך מורכב, וכי קיים חשש לשלום הילדים. לדבריו, במקרים מסויימים "אם פשוט נאחד את הילדים עם המבוגרים, אנחנו יכולים לשים אותם בידיו של מישהו שהוא אנס, חוטף ילדים או שהורשע ברצח במדינת המולדת שלו". כמה הורים כבר גורשו מאדמת ארצות הברית, ואילו אחרים שוחררו ממעצר אך טרם אותרו. קבוצה אחרת של מהגרים שנמצא כי אינם קשורים ביולוגית לילדים לא הורשתה להתאחד עמם.

במהלך השיחה עם הכתבים חשף מיקינס כי 14 מבוגרים נפסלו מאיחוד משפחות אחרי שבהליך הבדיקה התברר כי היו מעורבים בפשעים. לשמונה מן המבוגרים היסטוריה של עבירות כלפי ילדים ועבירות סמים. כעת, מתכוונות הרשויות לשחרר את ההורים ממעצר כשהם מחוברים לאזיק אלקטרוני, כדי לוודא שהם יופיעו להתייצב בבית המשפט לשימועים שנקבעו בעניינם בגין הגירה לא חוקית.

עוד באותו נושא

הפרדת הילדים בארה"ב: מהגרים יעברו בדיקות DNA לאיתור קרוביהם

לכתבה המלאה
ילדי מהגרים עוזבים את מרכז שירותי ההגירה בעיר מקאלן בטקסס, 22 ביוני 2018. רויטרס
ילדים עוזבים את מרכז שירותי ההגירה בעיר מקאלן בטקסס, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully