וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תטיל מכסי מגן על סחורות מסין בשווי 200 מיליארד דולר

11.7.2018 / 7:35

הממשל הציג רשימת מוצרים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר, עליהם יוטלו מכסים בשיעור 10%. בין המוצרים: פירות ים, צמר וירקות. זאת פחות משבוע אחרי שוושינגטון הטילה מכסים בגובה 25% על סחורות סיניות. סין: "צעד בלתי מקובל לחלוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הממשל האמריקני נערך להטלת סבב מכסי מגן נוסף על סין והציג הלילה (רביעי) רשימת מוצרים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר, שעליהם יוטלו מכסים בשיעור 10%. בין המוצרים: פירות ים, צמר וירקות. הצעד מגיע פחות משבוע אחרי שוושינגטון הטילה מכסים בשיעור 25% על סחורות סיניות בשווי 34 מיליארד דולר, ונענתה באופן מיידי במכסים בשווי זהה.

משרד החוץ הסיני גינה את המהלך שאותו כינה "בלתי מקובל לחלוטין". עוד נמסר כי בייג'ינג תנקוט ב"צעדים הדרושים", כתגובה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפני המראתו לניו ג'רזי, 30 ביוני 2018. רויטרס
מימש את האיום להטיל מכסים נוספים. טראמפ/רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ הודיע בעבר כי אם סין תגיב להטלת המכסים, שנועדו לצמצם את גרעון הסחר בין המדינות, הוא יטיל מכס על סחורות בגובה 200 מיליארד דולר. עם זאת, סבב המכסים החדש לא יוטל באופן מיידי, אלא רק לאחר הליך של שימוע ציבורי שייקח מספר שבועות.

ביום שישי האחרון נכנסו לתוקף מכסי המגן האמריקניים על סין ובכך נסללה הדרך למלחמת סחר בין שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם. המכסים בשיעור 25% הוטלו בשעה חצות, לפי שעון וושינגטון, על סחורות סיניות בסך 34 מיליארד דולר. כמה שעות לאחר מכן, הגיבה בייג'ינג, והטילה מכסים דומים על 545 מוצרים אמריקניים, בהיקף דומה.

עוד באותו נושא

מלחמת סחר: ארה"ב הטילה מכסים בסך 34 מיליארד דולר על סין -שהגיבה מיד

לכתבה המלאה

"מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה הכלכלית"

סין האשימה את ארצות הברית בכך שפתחה ב"מלחמת הסחר הגדולה בהיסטוריה הכלכלית". דובר משרד החוץ, לו קאנג, אמר כי "אחרי שארצות הברית הפעילה את מכסי המגן שלה נגד סין, הצעדים של סין נכנסו לתוקף באופן מידי".

המהלך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הוא חלק מהאג'נדה הפרוטקציוניסטית שלו, שבמסגרתה הוא מערער על מדיניות הסחר החופשי שעיצבה את השווקים בעשורים האחרונים. טראמפ אף אמר כי ייתכן שיטיל מכסים נוספים, על סחורות בשווי 16 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בביקור טראמפ באסיה, ביג'ינג, סין 9 בנובמבר 2017. רויטרס
טראמפ עם נשיא סין שי, בנובמבר/רויטרס

המכסים מהווים הסלמה משמעותית ביחסי המסחר בין שתי המעצמות, והמחלוקת ביניהן הובילה לאי-ודאות בשווקי העולם. החשש הוא שהסחר והצמיחה העולמיים ייפגעו כתוצאה מכך. ואולם, השלכות מכסי המגן הורגשו אך מעט בשווקים באסיה היום, שכבר הושפעו מהסבב הקודם בין בייג'ינג לוושינגטון.

טראמפ אף הטיל לאחרונה מכסי מגן על בעלות בריתה הקרובות של ארצות הברית, האיחוד האירופי, קנדה ומקסיקו, ואלו הגיבו בצעדים דומים משלהן. בנוסף לכך, לפי דיווחים בארצות הברית, הוא רמז על רצונו לפרוש מארגון הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully