וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערש המרד עומד ליפול: צבא אסד מכתר את העיר דרעא

9.7.2018 / 12:36

דובר מטעם המורדים בדרום סוריה אמר כי כוחות המשטר מטילים מצור על המקום שבו החלה המחאה נגד הממשלה ב-2011. זאת חרף ההבנות בין רוסיה לאופוזיציה, שלפיהן הצבא לא ייכנס למעוזי המורדים באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה ובעלי בריתו החלו היום (שני) בכיתור מובלעת המורדים בעיר דרעא במטרה להכניע את המקום שבו החלה המחאה נגד הנשיא בשאר אסד - כך אמרו כוחות המורדים באזור.

אבו שאימה, דובר של האופוזיציה בעיר שבדרום המדינה, אמר כי כמה אלפי אנשים מכותרים עתה אחרי שכוחות המשטר נכנסו לבסיס מרכזי ממערב לעיר ללא קרב, לפני שפינויים של המורדים המתנגדים להסכם הכניעה עם סוריה יצא לדרך. "הצבא והמיליציות שלו מכתרים את דרעא לחלוטין", אמר לרויטרס.

לקריאה נוספת בנושא
חיילי אסד חגגו את החזרה למעבר הגבול עם ירדן; אלפי פליטים שבו לבתיהם

חיילים מצבא סוריה במעבר הגבול נסיב, עם ירדן, 7 ביולי 2018. רויטרס
ניצחון גדול לאסד. חיילי צבא סוריה במעבר הגבול נסיב עם ירדן, שבת/רויטרס

ביום שישי הושג הסכם כניעה בין נציגים מצבא רוסיה לבין נציגים משורות המורדים, שכלל את פינויים מהעיר ומעיירות נוספות במחוז הדרומי, הגבול בירדן. ההסכם החזיר את השליטה של דמשק על מעבר הגבול האסטרטגי נסיב עם ירדן, בניצחון נוסף לאסד ובעלי בריתו מרוסיה ומאיראן.

במסגרת ההסכם, מורדים שאינם מוכנים להגיע להסכם עם הצבא אמורים להתפנות לאזורים שבשליטתם בצפון המדינה, בטרם יעבירו את כלי נשקם ואת השליטה למשטר.

לטענתם המורדים, ההסכם אינו מאפשר גם לצבא להיכנס למעוזיהם בעוד שהם יקימו כוחות מקומיים בפיקוח המשטרה הצבאית הרוסית. "יש חשש רב לגבי העתיד ואנחנו לא סומכים על הרוסים או על המשטר", אמר דובר המורדים.

בנוסף לכך, מורדים שקיבלו בעבר סיוע מהמערב ימשיכו למסור עמדות גבול לאורך הגבול עם ירדן, במזרח מחוז דרעא, שהיו בשליטתם מאז הימים הראשונים של המלחמה, שהחלה ב-2011 וגבתה את חייהם של מאות אלפי אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully