וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הנספים באסון השיטפון לנתניהו: הקם ועדת חקירה בלתי תלויה

9.7.2018 / 10:17

הורי הנערים ממכינת בני ציון שנהרגו באסון בנחל צפית לפני כשלושה חודשים דורשים מראש הממשלה להקים ועדת חקירה שתבחן את רצף האירועים שהוביל למותם. כמו כן, ההורים דורשים כי הוועדה תסדיר את פעילותן של המכינות. "לא ייתכן שמשרד החינוך יבדוק את עצמו"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הוריהם של עשרת הנערים שנהרגו באסון השיטפון בנחל צפית שבערבה לפני כשלושה חודשים, קראו היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה שתבחן את כל הגורמים שהיו אחראים לאסון בטיול. במסיבת עיתונאים שקיימו הבוקר בגבעתיים, הוריהם של בני הנוער שיצאו לטיול עם מכינת בני ציון בחודש אפריל, דרשו כי הוועדה שתוקם בראשות שופט בדימוס תקבע כללים להסדרה ולפיקוח על כל המכינות הקדם צבאיות. "אסור שאסון המכינה יחזור על עצמו", אמרו.

במסיבת העיתונאים משתתפים הוריהם של עשרת הנערים, וכן חבריהם ובני משפחה נוספים שהגיעו כדי לתמוך ולחזק. מלבד הקמת ועדת החקירה, ההורים דורשים שמכינת בני ציון לא תפעל עד שוועדת החקירה הבלתי תלויה תסיים את הבדיקה וימוצו מסקנותיה, וכן ליווי של ההליך הפלילי שהחל לאחר האסון.

הורי הנערים שנהרגו באסון השיטפון בערבה במסיבת עיתונאים בגבעתיים - 9 ביולי 2018. אור רביד, מערכת וואלה!
ההורים דרשו להקים ועדת חקירה בלתי תלויה. מסיבת העיתונאים, היום/מערכת וואלה!, אור רביד

"היום אנחנו כבר מבינים, שיש מכלול רחב מאוד של גורמים שאחראיים על מה שקרה, וכל אחד מגלגל את האחריות ממנו והלאה", אמרה יעל כהן, אמה של רומי כהן שנהרגה באסון. "האסון גילה לכולנו לדאבון הלב, ומאוחר מדי, את חוסר ההסדרה והפיקוח על המכינות הקדם צבאיות. כדי להמשיך ולקיים את המפעל המדהים הזה, דרושה כאן בדיקה יסודית ואמיתית והפקת לקחים מהאסון שפקד אותנו כדי שלא יקרה לאף משפחה בשנית". היא אף ביקשה מראש הממשלה להיפגש עם ההורים על מנת שאלו יסבירו את הנימוקים שמאחורי דרישותיהם.

"לא ייתכן שמשרד החינוך, שאנו רואים בו את אחד האחראים לאסון הנורא שפקד אותנו, יבדוק את עצמו ויקים ועדת בדיקה פנימית. זהו לעג לרש", אמרה דורית ברהום, אמה של מעין, שנהרגה אף היא באסון. ההורים השכולים הציגו במסיבת העיתונאים חזית אחידה: "בחרנו ללכת ביחד, כגוף אחד כדי למצות את דרישותינו ועל מנת שאסון כזה לא יחזור עוד לעולם", אמר איציק אור, אביה של אלה שנהרגה. "אנחנו מחבקים את ניצולי האסון ובני משפחותיהם וקוראים להם מכאן להצטרף אלינו. הדבר היחיד שקיבלנו מראש הממשלה זה מכתב הבאת צער כללי בעת ימי השבעה".

ההורים הוסיפו: "אף אחד מראשי המכינה, המדריכים שנחשדים במחדל לא פנה אלינו והביע צער". רותם בר שלום ציינה כי "אל חלק מאיתנו היה פנייה מצדו של כהאן, אל חלק לא. הם עושים הפרק ומשול". שרון סדן, אמה של יעל אמרה כי ההורים "דורשים חשבון נפש מכל האחראים, יש כאן מערכת שרקובה מיסודה, יש כאן התנהלות של הנהלה במכינות - מאוד יהירה ושחצנית, שלטון יחיד".

עוד באותו נושא

בדרך האחרונה של ילדיהם: הורי הנספים חזרו לנחל שלקח מהם הכול

לכתבה המלאה
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
הנערים שנהרגו באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, --

ההורים הצהירו, כי הם בעד המשך הפעילות המבורכת של המכינות הקדם צבאיות, אולם עד למיצוי מסקנות ועדת החקירה הבלתי תלויה וחקירת הסיבות והנסיבות שהובילו לאסון הנוראי, ראוי, מוצדק ואחראי כי המכינה תישאר סגורה: "אנו, בשם ילדינו, מעריכים את המפעל החשוב של המכינות הצבאיות ורוצים בהמשך קיומו. סגירת המכינה לשנת הלימודים הבאה היא החלטה נכונה ועליה להישאר כך עד תום עבודתה של ועדת החקירה ועד אשר ימוצו מסקנותיה", הדגישו ההורים.

לצורך המאבק הציבורי, הפלילי והאזרחי, גויס עורך הדין אלי זהר ממשרד גולדפרב זליגמן, שיסייע להורים בצוות מתוגבר הכולל בין היתר עו"ד אפרת רייטן, עו"ד משה מזור, עו"ד דנה קאופמן ועו"ד גלעד רונן. לצוות יצטרפו גם עו"ד ענבל זוהר ממשרד עורכי הדין ברקוביץ זוהר ועו"ד ורד אנוך מהסיוע המשפטי של משרד המשפטים. עו"ד אלי זהר הוסיף: "במשך חיי המקצועיים ליוויתי את רוב וועדות החקירה שהוקמו בעקבות האסונות השונים. החל מוועדת שמגר לבדיקת אירועי מערת המכפלה, דרך ועדת הבדיקה לנסיבות שהובילו לרצח רבין וכלה בוועדת וינוגרד לעניין מלחמת לבנון השנייה. אני מרשה לעצמי לומר שאין אסון שראוי להיבדק על ידי ועדת חקירה ציבורית בראשות שופט כמו האסון שארע לחניכי מכינת בני ציון. רק בדיקה מדוקדקת וקביעת כללי התנהגות ראויים ומחייבים של כלל המכינות הקדם צבאיות, יאפשרו את המשך קיומו של המפעל המפואר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully