וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרן אורטופדי ומחמם מגבות: מחלקת היולדות החדשה באיכילוב

בהשקעה של 90 מיליון שקלים נחנכה מחלקת היולדות הגדולה ביותר בישראל, שכוללת 51 חדרי אשפוז בתנאים של רפואה פרטית. "אנחנו אומרים ליולדת - בואי ללדת כמו שאת רוצה", אמר מנהל בית החולים פרופ' גמזו, שדחה ביקורת על השקעה במחלקת היולדות, על חשבון המחלקות הפנימיות

אתר רשמי

מחלקת היולדות החדשה של המרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) נפתחה הבוקר (ראשון) בהשקעה של 90 מיליון שקלים, ששליש מהם העבירה המדינה לבית החולים. המחלקה נותנת ליולדות תנאי אשפוז של רפואה פרטית, ועשויה לכרסם ברווחי המלונית הנמצאת במרכז ויצמן הצמודה לבית החולים, ובבתי החולים הסמוכים תל השומר, וולפסון ובלינסון.

בבית החולים איכילוב בתל אביב מתבצעות 11 וחצי אלף לידות בשנה, והוא נמצא במקום השלישי אחרי בתי החולים סורוקה בבאר שבע ושערי צדק בירושלים, בהם מתבצעות 14 אלף לידות בשנה.

מחלקת היולדות החדשה כוללת 51 חדרי אישפוז, כשבכל חדר מיטה אחת ליולדת, ותנאי אשפוז הדומים לבתי החולים הפרטיים בארצות הברית: מיטת אשפוז עם מזרן אורתופדי ומיטה זהה למלווה של היולדת, מסך טלוויזיה שטוח, שידת החתלה, מחמם מגבות, ואפשרות להזמנת ארוחות לפי טעמה של היולדת. כמו כן כוללת המחלקה החדשה שנחנכה הבוקר מחלקת יילודים (תינוקיה). האשפוז במחלקה החדשה יוגבל ל-48 שעות.

עוד בוואלה! NEWS:
עבודות שירות לדוגמנית אליה קדוש שהורשעה במעורבות בתקיפה
"לאמיר פרישר-גוטמן היה סרטן, והוא קיבל את הטיפול הטוב ביותר, אבל יש מקום לפשרה"
מת מפצעיו הצעיר שנפגע מנפילת קרש סמוך לאתר בנייה בחולון

פתיחת מחלקת נשים חדשה איכילוב. דוברות איכילוב, מערכת וואלה! NEWS
מחלקת היולדות החדשה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איכילוב

במחלקה, הגדולה ביותר בארץ מסוגה, יעבדו שישה אחים ואחיות במשמרות, ושני רופאים בכירים, והיא מיועדת לכל יולדת שעברה לידה רגילה וליולדות שעברו ניתוח קיסרי לפי מצבן הרפואי ובאישור הצוות. שאר הלידות - לידות בהיריון מסיכון, לידות שהסתבכו ולידות מוקדמות (לידת פג), יישארו במחלקה הישנה, בה יש כ-40 מיטות, לצד 17 חדרי לידה פעילים, ששניים מתוכם הם חדרי לידה טבעית.

בחניכת המחלקה אמר מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, כי "זה מה שנדרש במדינה כמו שלנו, עם מעט לידות בית, כשמרבית הנשים יולדות בבתי חולים. אנחנו אומרים ליולדת - בואי ללדת כמו שאת רוצה - את תקבעי את המינון ואת הדרך. אני גניקולוג, ועם השנים למדתי שלעתים מתערבים רפואית יותר מדי".

עוד באותו נושא

מת מפצעיו הצעיר שנפגע מנפילת קרש סמוך לאתר בנייה בחולון

לכתבה המלאה
פתיחת מחלקת נשים חדשה איכילוב. דוברות איכילוב, מערכת וואלה! NEWS
51 חדרי אשפוז, המחלקה החדשה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות איכילוב

על הביקורת על כך שמשרד הבריאות השקיע 30 מיליון שקלים בהקמת המחלקה, בעוד שמחלקות אחרות בבית החולים כמו המחלקות הפנימיות ישנות יותר ודורשות שדרוג מיידי, אמר פרופ' גמזי כי "אם התעריף ליולדת היה יורד בחצי, הייתי משקיע במקום אחר. אני קורא למשרד הבריאות - הורידו את התעריף ליולדת - והעלו את התעריף לפנימיות".

כיום עומד תעריף לאשפוז ליולדת על 13,000, בעוד תעריף האשפוז במחלקה פנימית עומד על 2,000 שקל. פרופ' גמזו אמר כי "אני מאוד רוצה שתעריף הפנימיות יהיה גבוה. בפנימיות החולים מחכים לפעמים יממה שלמה, אבל לא בגלל שלא רוצים לטפל בהם, אלא כי אין מיטות. אין לי מספיק שטח לבנות עליו מחלקות בארץ, ולמרות זאת אני אומרת - יש לנו תשע מחלקות פנימיות בתנאים הטובים ביותר בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • איכילוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully