וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמים החזירו את האותות: "צוק איתן לא נגמר, השיבו את אורון והדר"

8.7.2018 / 18:45

כמה מאות לוחמים וקצינים השיבו את אותות מבצע צוק איתן לרה"מ במחאה על אי השבת גופותיהם של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין המוחזקות בידי חמאס. כ-30 מחבריהם קראו מול מעון רה"מ בירושלים: "ההסכם הבלתי כתוב בין הלוחמים למדינה נמצא במבחן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

כ-400 חיילים וקציני צה"ל שלחמו במבצע צוק איתן השיבו הערב (ראשון) את אות המלחמה לראש הממשלה בנימין נתניהו, במחאה על אי השבת גופותיהם של סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין המוחזקות בידי חמאס בעזה. בטקס מול מעון ראש הממשלה בירושלים השתתפו כ-30 מחבריהם לנשק של השניים, ובמהלכו אמרו כי "המבצע לא נגמר עד שישוב אורון והדר".

סמ"ר אור כהן, מיוזמי המכתב לראש הממשלה, התגייס לצה"ל עם גולדין ושירת איתו בפלס"ר גבעתי. "היום, לפני ארבע שנים נפתח מבצע 'צוק איתן'", הזכיר. "מעבר להיותו מערכה צבאית, 'צוק איתן' הוא מערכה מוסרית שבבסיסה המשפט: 'להיות עם חופשי בארצנו' - צה"ל יצא למבצע תוך נכונות של כל חייל לסכן את חייו כדי להגן על אזרחי ישראל ולדאוג לכך שנחיה כעם חופשי. גם היום אנו שבים על אותה אמירה ערכית: ברצוננו להיות עם חופשי בארצנו ולחיות עם ערכים כמו ערבות הדדית, רעות, אמת וחתירה לשלום כמצפן ערכי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המבצע לא נגמר". הלוחמים מול מעון ראש הממשלה בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ארבע שנים לאחר פתיחת מבצע צוק איתן'ואיננו יכולים לשקוט כל עוד ערכי הבסיס של החברה שלנו מופרים", הסביר כהן. "אנחנו כאן כדי להזכיר לראש הממשלה ולשרי הקבינט המדיני-ביטחוני שמבצע צוק איתן לא תם עד שישובו הדר ואורון".

"אנחנו, חיילים בעבר ומילואימניקים בהווה, התגייסנו בידיעה שקיים הסכם לא-כתוב בין המדינה לחייליה לפיו אנחנו מגנים על גבולות המדינה ועל אזרחיה ואילו המדינה דואגת להשיבנו לאחר המערכה, כשאנו חיים או לא חיים", הוסיף. "ההסכם הבלתי-כתוב בין החיילים ובני משפחותיהם לבין המדינה נמצא כעת, ארבע שנים לאחר פתיחת המבצע, במבחן. על כן, אנחנו פונים לראש הממשלה: 'אנחנו מפקידים בידיך את אותות מבצע צוק איתן עד אשר ישובו אחינו לנשק הביתה. רק כאשר ישובו נוכל לסיים את המערכה'".

עוד באותו נושא

דיווח: גרמניה מתווכת בעסקת שבויים בין ישראל לחמאס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההסכם הבלתי כתוב נמצא במבחן". הלוחמים מול מעון רה"מ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, העיתון אל חייאת דיווח לפני כשלושה ימים כי גרמניה מתווכת בין חמאס לישראל במגעים לקראת עסקת חילופי שבויים. על פי הדיווח, המיוחס למקורות מערביים, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים בתמורה לקבלת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול וכן שני האזרחים הישראליים הנמצאים בעזה, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

עוד דווח כי המגעים מתקיימים זה שלוש שנים, באופן דומה לאלו שבהם תיווכו הגרמנים בעסקת שליט ב-2011. לדברי המקורות, שני שליחים מטעם ממשלת גרמניה ביקרו בעת האחרונה ברצועת עזה כמה פעמים באופן חשאי ונפגשו עם מנהיגים בחמאס שהוסמכו לנהל משא ומתן עם ישראל דרך צד שלישי. זאת, בשני מישורים - הן דרך הנציגים הדיפלומטיים של גרמניה בישראל וברשות הפלסטינית; והן באמצעות מתווך גרמני הפועל מברלין.

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully