וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד מוזמנת לליכוד? כנראה שלא כל עוד נתניהו בבלפור

8.7.2018 / 12:20

ח"כ ביטן עורר סערה כשאמר ששרת המשפטים הייתה מנצחת בפריימריז בליכוד, במה שנראה כניסיון נוסף לתקוע טריז בינה לבין השר בנט. אף שמדובר בצעד מתבקש עבור מי שרואה את עצמה כמועמדת עתידית לראשות הממשלה, ישנם לא מעט מכשולים בדרכה של שקד אל מפלגת השלטון

מערכת וואלה

(בווידאו: שרת המשפטים איילת שקד מתראיינת לתכנית וואלה! Talk עם יעקב אילון, פברואר 2018)

יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן חזר אתמול (שבת) למקומו הטבעי כמחולל הכותרות הרשמי של השבת. עד לפני מספר חודשים, ביטן כיכב באופן קבוע במהדורות החדשות של סוף השבוע, והתייצב על בימות אירועי שבתרבות מסביב לארץ וסיפק שם לבכירי העיתונאים התבטאויות מסעירות על ענייני דיומא. מאז שנפתחה נגדו חקירת משטרה בחשד לשוחד, ביטן הוריד פרופיל תקשורתי, לקח עשרה צעדים לאחור והפסיק כמעט לגמרי את המנהג. אתמול הוא חזר להפציץ וזרק רימון פוליטי קטלני לתוך החדר, כשפתח את הדלת של הליכוד והזמין את שרת המשפטים, איילת שקד, להיכנס פנימה. "לדעתי היא תתקבל בברכה בליכוד", אמר ביטן לעיתונאי אטילה שומפלבי בכנס לשכת עורכי הדין באילת, ואף הוסיף שאם שקד תתמודד בפריימריז במפלגה, היא תצא ראשונה בפריימריז. "את כולם היא תנצח, לא רק את מירי רגב", קבע.

ההתבטאות המפרגנת של ביטן הוצייאה לאור מאמצים שמתנהלים בשנה האחרונה בחדרי חדרים: יש בליכוד מי שמנסה לגייס את שקד, אחת הפוליטיקאיות האהודות והמוערכות ביותר היום על המפה, כחלק מן המאמץ הכללי לפגוע בבן בריתה הנוכחי, יו"ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט. עד כה, הניסיון לקרוע טריז בין השניים לא צלח, ושקד מקפידה להדגיש פומבית ובשיחות סגורות כי היא נאמנה לבנט ושהיא "רק בבית היהודי". מצד שני, לאור הצהרותיה על כך שהיא רואה את עצמה בעתיד מועמדת לראשות הממשלה, מעבר לליכוד עשוי להיות הצעד הפוליטי המתבקש הבא שלה.

עוד בוואלה! News:
תאונת האומגה בהונדורס: הבעל התנגש באשתו - ונהרג
"מוכנות שיא": החל מבצע חילוץ הנערים הלכודים במערה בתאילנד
ההצעות שעשויות להקדים את הבחירות: הקואליציה תדון בחוקי הגיוס והלאום

וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ואיילת שקד ה15 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
מלכתחילה, כחילונית, שקד היא נטע קצת זר בבית היהודי, למרות שקנתה גם את לבבות הרבנים ועוקפת בשיעורי הפופולריות שלה את בנט חובש הכיפה אפילו בקהל הבוחרים הדתי/ראובן קסטרו

מלכתחילה, כחילונית, שקד היא נטע קצת זר בבית היהודי, למרות שקנתה גם את לבבות הרבנים ועוקפת בשיעורי הפופולריות שלה את בנט חובש הכיפה אפילו בקהל הבוחרים הדתי. על פניו, ביטן צודק, ובליכוד היא יכולה למצוא בית חם ואוהד ובהחלט להגיע למקום גבוה בפריימריז, אבל יש סיבה ששקד בחרה בריצה בבית היהודי מלכתחילה, וקוראים לה בנימין נתניהו, או ליתר דיוק, שרה נתניהו.

שקד החלה את דרכה בפוליטיקה כמנהלת הלשכה של נתניהו אבל מאז הפכה לאחת הדמויות השנואות ביותר בבלפור, כך שהנחת היסוד הרווחת בליכוד היא שמעבר שלה למפלגתו של ראש הממשלה אינו על הפרק כל עוד נתניהו, ובעיקר כל עוד שרה נתניהו, בתמונה. ראש הממשלה אמנם למד בשלוש השנים האחרונות לעבוד לצדה של שרת המשפטים ולנהל עמה יחסי עבודה תקינים, אך היא נותרה ועודנה שנואת נפשה של רעייתו. בסוף החודש שעבר השתיים נקלעו למפגש פומבי נדיר בחגיגות ביקורו של הנסיך ויליאם והן בירכו אחת את השנייה באיפוק דרמטי ובשלום קר, במלוא מובן המילה.

הרמת כוסית של הליכוד לכבוד חג הפסח, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב 22 במרץ 2018. ראובן קסטרו
שב למקומו הטבעי כמחולל הכותרות הרשמי של השבת. דוד ביטן/ראובן קסטרו

הפרגון הנדיר לשקד, דווקא כשהוא בא מפיו של ביטן, שנחשב לאחד מנאמניו של ראש הממשלה, עורר מבוכה אצל כל הצדדים. ככל הנראה הוא לא היה מתואם עם ראש בממשלה, וגם שקד הייתה כנראה יכולה לחיות בלעדיו. ובכל זאת, כשהציטוט יוצא מפיו של מי שרק לפני כמה ימים ראש הממשלה הגדיר כ"אהוב נפשו", הוא עורר גם תהיות האם חל מהפך ביחסים, ושבשם הפגיעה בבנט, נתניהו החליט להניח את העבר מאחוריו ולקדם עריקה של שקד. בנט גם כך מדשדש בסקרים, והיחלשות נוספת עשויה להעביר לליכוד מנדטים שיבטיחו את הישארותה המפלגה הגדולה. שקד הפופולרית לא זקוקה לשריון כדי להיכנס לרשימת הליכוד, וקרוב לוודאי תיבחר במקום גבוה אם וכאשר היא תנסה את מזלה במפלגה, אך בכדי להתמודד בפריימריז היא צריכה לקבל מיו"ר המפלגה אישור לקיצור תקופת ההכשרה הקבועה בחוקת הליכוד, העומדת על 16 חודשים, כך שהמסלול שלה חייב לעבור דרך נתניהו.

גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו אתמול בפסקנות זהירה ש"זה לא יקרה" בעידן ביבי, והעריכו כי האמירה של ביטן היא לא יותר מפרשנות פוליטית סבירה. אבל לא רק הקיפאון הבלתי מתפשר מצד בלפור הוא בלם רציני בדרכה של שקד למפלגת השלטון, אלא גם בכירי המפלגה: ישראל כץ, גדעון סער, גלעד ארדן, יולי אדלשטיין, וכמעט כל העשיריה הראשונה בליכוד שביטן חוזה ששקד תעקוף, אשר מחכים למעלה מעשור כדי לרשת בבוא היום את הכתר של נתניהו וממש לא ממהרים להוסיף עוד מתחרה חזקה לקרב הירושה. ויותר מכולם, אפשר לשער בזהירות, מירי רגב, שתעמוד על רגליה האחוריות כדי למנוע מהלך כזה. שקד הקרה והמאופקת היא אנטיתזה מוחלטת לקולניות והחום של רגב, שלא תוותר בקלות על תואר האישה החזקה של הליכוד. כך שהחיבוק של ביטן נועד להחמיא לשקד, אבל הוא גם עשוי לעורר ולהגביר את כל מי שמתנגד או מפחד מצירופה, ובכך להקשות על המסלול שלה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully