וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיכוב נוסף באישור רחבת הכותל: השר אזולאי התפטר מוועדת העתיקות

במכתבו לראש הממשלה כתב שר הדתות כי הבין שההחלטה על אישור השיפוץ ברחבה שנועדה לתפילה מעורבת של נשים וגברים "התקבלה מראש". למרות התפטרותו, נתניהו כינס את הוועדה לדיון ללא השר אזולאי

עריכה: יאיר דניאל

(רגב מסבירה את התנגדותה למתווה השיפוץ בכותל, בשבוע שעבר)

שר הדתות דוד אזולאי הודיע הבוקר (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מהוועדה לאתרי עתיקות - שהייתה אמורה להתכנס היום לאישור שיפוץ רחבת התפילה המשותפת בכותל המערבי. בשל התפטרותו של אזולאי ייתכן שהוועדה לא תתכנס עד למינוי מחליף - והשיפוץ צפוי להידחות.

במכתבו לנתניהו ציין אזולאי כי בקשתו להתפטר מהוועדה באה בעקבות הודעותיהן בשבוע שעבר של שתי החברות הקבועות הנותרות בה, שרת המשפטים איילת שקד ושרת התרבות והספורט מירי רגב, כי אינן יכולות לתמוך בהחלטה להקים את הרחבה שנועדה לאפשר תיפלה מעורבת של נשים וגברים - לדבריו, "בניגוד להלכה ולרבנות הראשית".

אולם, למרות מכתב ההתפטרות של אזולאי, נתניהו כינס את הוועדה לדיון בשיפוץ ברחבת התפילה המשותפת בכותל, ללא נוכחותו של שר הדתות שנרשם בפרוטוקול כ"נעדר". נתניהו דן בנושא יחד עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, לאחר שגורמים בלשכת ראש הממשלה טענו כי מבחינת התקנון ההתפטרות של שר הדתות לא נכנסה לתוקף.

לקריאה נוספת:
הכנסת אישרה העברת סמכויות השרה רגב לנתניהו לקראת שיפוץ רחבת הכותל
רגב: "הרפורמים נחמדים בארגנטינה - פה בארץ שיפעלו לפני הנהלים שלנו"

דוד אזולאי ישיבת ממשלה 29 באוקטובר 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
אזולאי/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

לדברי אזולאי, בעקבות החלטתו של נתניהו להעביר את סמכויותיהן של שקד ורגב לידיו ולידי השר שטייניץ במטרה לאפשר את אישור השיפוץ בוועדה, הוא הסיק כי "בעצם התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הוועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין". עוד הוסיף שר הדתות כי "אין זה אלא מס שפתיים" וכי הוא לא מוכן "לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך שכזה". את מכתבו חתם במילים "בנסיבות מצערות אלו אבקש לפרוש מחברותי בוועדה".

ברקע מכתבו של אזולאי נמצא מכתב ששלח לו הרב הראשי לשעבר ורב העיר ירושלים שלמה עמאר ביום שישי, שבו קרא לו לפרוש מהוועדה על מנת "לפעול למען שריד בית מקדשנו". זאת, לדבריו, כדי "לא ליטול חלק בניסיון לתת לרפורמים חלק בכותל".

(עדכון ראשון: 9:40)

נשות הכותל וחברי התנועה הקונסרבטיבית והרפורמית הגיעו לתפילות ר' חודש אלול. מערכת וואלה! NEWS
תפילה של ארגון נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully