וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה המיוחדת של פומפאו לקים: האלבום "רוקט מן" של אלטון ג'ון

על פי דיווחים בעולם, שר החוץ של ארצות הברית צפוי להעניק למנהיג קוריאה הצפונית את הדיסק של הזמר הבריטי, הנושא את הכינוי שבו השתמש טראמפ כדי לגנות את קים בעבר. במהלך פגישתם ההיסטורית בסינגפור הודה קים כי מעולם לא שמע את השיר

עריכה: איתי עמרם

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו צפוי לפגוש היום (שישי) את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, זאת במסגרת התחממות היחסים בין שתי המדינות ולאחר מפגש הפסגה שערך הנשיא טראמפ עם קים בסינגפור לפני כחודש. פומפאו נחת באתמול בפיונגיאנג, ומלבד שיחות בנושא פירוז המדינה מגרעין, בגרדיאן דווח כי פומפאו מתכנן לפצח את הדרך ללבו של קים בדרך מיוחדת: דיסק של אלטון ג'ון עם השיר "רוקט-מן" (איש הטילים), אותו כינוי בו השתמש הנשיא טראמפ בעניינו של קים בעבר.

עניין הכינוי "רוקט-מן" עלה אף הוא בפגישה שקיימו המנהיגים בסינגפור. קים אמר שמעולם לא שמע את השיר אליו התייחס טראמפ בעת שהשתמש בכינוי. בשל כך עלתה ההצעה ששר החוץ פומפאו יביא עמו לפיונגיאנג את הדיסק עם השיר המדובר.

דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און חותמים על מסמך הבנות, 12 ביוני 2018. רויטרס
קים וטראמפ בפסגה ההיסטורי בסינגפור לפני כחודש/רויטרס

פומפאו נפגש מוקדם יותר בשדה התעופה של פיונגיאנג עם קים יונג-צ'ול, בכיר בממשל הצפון קוריאני, ועם שר החוץ לשעבר רי יונג הו. הת'ר נוארט, דוברת שר החוץ פומפאו, הסבירה כי הוא "מעוניין לעקוב אחר כמה פרטים הנוגעים להתחייבויות של קוריאה הצפונית בנוגע לגרעין, ולהמשיך את המומנטום לקראת יישום הבטחות המנהיגים זה לזה ולעולם".

לפני שלושה ימים הצהיר הנשיא טראמפ כי השיחות עם קוריאה הצפונית "מתקדמות היטב", זאת ברקע דיווחים על כך שפיונגיאנג דווקא מרחיבה את תכנית הגרעין שלה חרף הפסגה ההיסטורית. "שמונה חודשים לא היו שיגורי טילים או ניסויים גרעיניים", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

עוד באותו נושא

טראמפ לא מתרגש מהדיווחים: השיחות עם צפון קוריאה מתקדמות היטב

לכתבה המלאה

Elton John - Rocket Man

בבית הלבן לא התייחסו להערכות המודיעין האמריקני שפורסמו בכלי תקשורת אמריקניים, ולפיהם קים מרחיב מפעל לייצור טילים ומגביר את ייצור הדלק הגרעיני במתקן אחר. בסוף השבוע שעבר נפגשה משלחת אמריקנית עם נציגים צפון קוריאנים בגבול בין הצפון לדרום, כדי לדון בצעדים הבאים ליישום ההצהרה שמסרו קים וטראמפ בתום פגישתם ב-12 ביוני.

"יש הרבה שיחות טובות עם קוריאה הצפונית, זה מתקדם היטב", כתב טראמפ בטוויטר, בדומה להצהרות שנתן עם שובו מסינגפור. אחת מהן הייתה כי "הוסר האיום הגרעיני" של קוריאה הצפונית, אך בהמשך אמרו בכירי ממשלו דברים שונים והכירו בכך שדרושה עבודה רבה עד להשלמת פירוק תכנית הגרעין של המדינה הקומוניסטית. טראמפ עצמו אמר השבוע כי ייתכן שההסכם עם קים לא יצא לפועל.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מגיע לביקור בקוריאה הצפונית, 6 ביולי 2018. רויטרס
פומפאו מגיע לשדה התעופה בפיונגיאנג, היום/רויטרס
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו מגיע לביקור בקוריאה הצפונית, 6 ביולי 2018. רויטרס
פומפאו מגיע לשדה התעופה בפיונגיאנג, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully