וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בהודו: עובדות במסדר המיסיונרים של אימא תרזה סחרו בתינוקות

עובדת המסדר נעצרה במזרח המדינה אחרי שלפי החשד מכרה תינוק בן 14 ימים תמורת 120 אלף רופי. בעקבות המקרה עלה החשד למקרים נוספים ו-13 נשים בהיריון הועברו. המוסד הוקם על ידי כלת פרס הנובל לשלום בשנת 1950 והוא מפעיל 3,000 נזירות העוסקות בצדקה

נזירות במסדר המיסיונרים של אימא תרזה בכלכותה שבהודו ב-2010. AP
נזירות ממסדר המיסיונרים של אימא תרזה/AP

עובדת במסדר המיסיונרים של הצדקה, המוסד המפורסם שהקימה אימא תרזה, נעצרה בהודו בחשד למכירת תינוק בן 14 ימים. המשטרה ההודית חקרה גם שתי נשים נוספות שעובדות איתה במוסד, הפועל במדינת ג'הרקאנד שבמזרח המדינה, כשהחשד הוא שלא מדובר במקרה היחיד.

החקירה החלה אחרי שהוועדה המקומית לשלום הילד הגישה תלונה. יו"ר הוועדה, רופה קומארי, אמרה ל-BBC כי הם חוקרים את מכירת התינוק לידי זוג מאוטר פארדש תמורת 120 אלף רופי. היא ציינה כי "לזוג נאמר שהכסף ניתן בעבור הוצאות רפואיות".

נזירות במסדר המיסיונרים של אימא תרזה בכלכותה שבהודו ב-2010. AP
נזירות ממסדר המיסיונרים של אימא תרזה/AP

התינוק הוא בנה של צעירה שהגיעה למוסד ב-19 במרץ, ועל פי החשד נמכר ב-14 במאי. "מצאנו שתינוקות אחרים נמכרו אף הם באמצעות המוסד", אמר גורם במשטרה ל-BBC. "השגנו את שמות האימהות של התינוקות האלה ואנחנו ממשיכים בחקירה".

קומארי הוסיפה כי המקרה נודע לוועדה כשהאישה ההרה נלקחה לבית החולים. היא אמרה שהוועדה גילתה על מכירת תינוקות אחרים בערים שונות בעבור 50 אלף עד 70 אלף רופי. בעקבות הגילויים 13 נשים הרות ששהו במוסד הועברו למיקום אחר.

עוד באותו נושא

"טראמפ יגיע עם עיניים פקוחות": בממשל נערכים לפסגה עם פוטין

לכתבה המלאה
אימא תרזה בכלכותה, הודו, 1997. רויטרס
אימא תרזה בכלכותה ב-1997/רויטרס

אימא תרזה, כלת פרס נובל לשלום שהלכה לעולמה בשנת 1997, הקימה את מסדר המיסיונרים של הצדקה בשנת 1950 וכיום הוא מפעיל יותר מ-3,000 נזירות ברחבי העולם. בין היתר עוסק המסדר במתן שירותי רווחה ובהם בתי מרקחת, בתי ספר ולינה לילדים נטושים, כמו גם מרכזים לנשים בהיריון שאינן נשואות. עם זאת, המסדר הפסיק את השתתפותו במסירת ילדים לאימוץ, בשל התנגדותו לאימוץ בידי אימהות יחידניות וזוגות שאינם נשואים.

אימוץ תינוקות בהודו עשוי לארוך חודשים ואף שנים, כשבכל שנה מאושרים רק אלפים בודדים של תיקי אימוץ באופן חוקי, המהווים אחוז זניח מהביקוש. הערכות לא רשמיות של מספר הילדים הנטושים הממתינים לאימוץ עומד על עשרות אלפים. מצב זה, על פי חלק מההערכות, הביא להתפתחות שוק שחור של סחר בילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully