וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ יגיע עם עיניים פקוחות": בממשל נערכים לפסגה עם פוטין

5.7.2018 / 22:22

בכיר בוושינגטון אמר כי נשיא ארה"ב יעלה בפניו של נשיא רוסיה בפגישתם הרשמית הראשונה בעוד כשבוע וחצי את סוגיית ההתערבות בבחירות, וכן את המצב בסוריה ובאוקראינה. שגריר ארה"ב במוסקבה: "הכדור במגרש של רוסיה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, מתכוון להעלות במהלך פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות - כך אמר היום (חמישי) בכיר בממשל בתדרוך כתבים לקראת הפסגה הצפויה. לדברי הבכיר, טראמפ יבקש גם להעלות את המצב בסוריה ובאוקראינה, וכן את נושא בקרת הנשק. הוא הוסיף כי טראמפ יגיע לפגישה עם פוטין עם "עיניים פקוחות".

שגריר ארצות הברית ברוסיה, ג'ון האנטסמן, אמר: "הנשיא טראמפ היה מעוניין בפגישה כדי לקבוע אם רוסיה מוכנה לבצע התקדמות ביחסים הבילטרליים עם אמריקה". לדברי השגריר, "טראמפ מאמין כי יחסים טובים יותר עם רוסיה יהיו טובים לשני הצדדים, אבל הכדור במגרש של רוסיה. אנו מגיעים לזה עם עיניים פקוחות, אבל שלום תמיד שווה את המאמץ". האנטסמן הוסיף כי טראמפ מקווה שהפסגה תעזור להפחית את המתחים מול מוסקבה. "אי אפשר לפתור בעיות אם לא מדברים עליהן".

הפורמט שבו תתנהל הפגישה, שתיערך בהלסינקי, פינלנד, ב-16 בחודש, יהיה דומה לפסגה עם קים ג'ונג און בחודש שעבר: תחילה ייפגשו שני המנהיגים בארבע עיניים. לאחר מכן תתקיים פגישה מורחבת עם צוותי עבודה, ובסיומה יאכלו שתי המשלחות ארוחת צהריים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפתח פגישתם בוועידת G20 בגרמניה. 7 ביולי 2017. AP
הכנות אחרונות לפסגה. טראמפ ופוטין בפגישתם הראשונה, ביולי שעבר/AP

הבכיר בממשל אמר כי הנשיא מתכוון לדרוש מהרוסים הסברים. "העובדה היא שלא היו לנו שיחות ישירות מסביב לשולחן אחד על נושאים כמו ההתערבות בבחירות ועל פעילויות זדוניות, והן צריכות להתקיים", אמר.

טראמפ עצמו נשמע ספקן לגבי האפשרות שרוסיה התערבה בבחירות, על אף הערכות גופי המודיעין בנושא, ורק בשבוע שעבר צייץ: "הרוסים אמרו שלא התערבו בבחירות". לדברי הבכיר בממשל, "נושא ההתערבות בבחירות עלה ללא הרף על ידינו ועל ידי נציגינו במוסקבה". הוא גם אמר כי "בקרוב, הנושא יעלה בדרכים שבהן הוא לא נידון בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully