וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במבצע מיוחד של המוסד: השעון של המרגל אלי כהן הושב לישראל

השעון ששימש את המרגל, שהוצא להורג בשנות ה-60 בסוריה, הושב ממדינת אויב במבצע מיוחד לפני חצי שנה. גורם מדיני בכיר: "היה זה מבצע מורכב". אלמנתו: מקווה שגם שרידי גופתו יושבו

צלמים זמניים מורשים

המוסד השיב לישראל את שעון היד של המרגל אלי כהן במבצע מיוחד במדינת אויב לפני חצי שנה. בהודעת הארגון נמסר היום (חמישי) כי בטקס האזכרה השנתי שהתקיים לפני כמה שבועות לזכרו של כהן, הציג ראש המוסד יוסי כהן לבני משפחת המרגל את שעון היד ששימש אותו בסוריה. השעון מוצג כיום במטה המוסד לאות ולזיכרון, ובראש השנה יועבר השעון למשפחה.

עוד נמסר בהודעת המוסד כי "לאחר הוצאתו של כהן להורג ב-18 במאי 1965, הוחזק שעון היד בידי מדינת אויב. עם השבתו של השעון לישראל בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שבסיומן נקבע חד-משמעית כי אכן מדובר בשעונו של כהן".

למרות הודעת לשכת ראש הממשלה והמוסד, מדברי קרובות המשפה של כהן התגלתה סתירה קלה ביחס לפרטי המבצע. בריאיונות בגלי צה"ל וב-103, מיד לאחר פרסום הידיעה, גם נדיה, אלמנתו, וגם בתו, סופי בן דור, אמרו כי "השעון נקנה באינטרנט", אך לאחר מכן שינו את הגרסה.

גורם מדיני בכיר אמר לוואלה! NEWS על הנושא כי "מבצע לאיתור פריט שהוחבא היטב 50 שנה הוא מבצע מורכב. המבצע כלל מגעים ועבודה של כמה צוותים מבצעיים בחו"ל, במיוחד בסוריה, כדי לאתר את השעון, לוודא שהוא אותנטי, להביא אותו בתחכום ולוודא שוב שהוא של אלי".

שעון היד של אלי כהן שהמוסד השיב לישראל. מערכת וואלה! NEWS
השעון של כהן/מערכת וואלה! NEWS

נדיה טענה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "השתרבבו שני פרטים שונים". לדבריה, "בעבר ניסה לפנות למשפחה אדם שניסה למכור לנו גלויה מזויפת ובה תמונה של אלי לכאורה מימו בסוריה, גילינו שזה שקר והשתקנו את הסיפור. השעון של אלי הושב לישראל במבצע נועז של המוסד".

היא הוסיפה: "הידיעה על השבת השעון מרגשת וכי היא מקווה שגם גופתו של כהן תושב לישראל ביום מן הימים. "מדובר במבצע נועז ומלאכת מחשבת של המוסד שפעל להשיב את השעון, שהיה על בשרו של אלי ארצה", אמרה.

לדבריה, "יוסי כהן בעצמו בישר לי על השבתו של השעון לישראל. זה היה בערך לפני חודש וחצי. יודעת שהמוסד העביר את השעון מספר בדיקות לפני שראינו אותו. זו בשורה מרגשת. ביקשתי שהשעון יוצב בקיסריה, שם פעם אלי ומשם יצא למשימות שלו. אם ירצה השם, אולי גם גופתו תוחזר ארצה".

עוד באותו נושא

ניצחון בקרב על המים: המידע שאסף אלי כהן מאביו של אוסמה בן לאדן

לכתבה המלאה
אלי כהן. מערכת וואלה! NEWS
"השעון היה חלק מדמותו". אלי כהן/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא מברך את "לוחמי המוסד על פעולה נחושה ואמיצה, שכל מטרתה היא להשיב לישראל זיכרון מלוחם גדול שתרם רבות לביטחון המדינה".

ראש המוסד אמר: "אנחנו זוכרים את אלי כהן ולא שוכחים. מורשתו, מורשת של מסירות, נחישות, אומץ לב ואהבת המולדת היא מורשתנו. אנחנו זוכרים ושומרים על קשר קרוב לאורך כל השנים גם עם משפחתו, נדיה וילדיו".

לדבריו, השנה, בסיומו של מאמץ מבצעי, הצלחנו לאתר ולהביא ארצה את שעון היד של אלי כהן שאותו ענד בסוריה עד היום בו נתפס. השעון היה חלק מדמותו המבצעית של אלי וחלק מזהותו הערבית הבדויה".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully