וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחבת המריבה בכותל: נתניהו יכנס ביום ראשון ועדת המקומות הקדושים

5.7.2018 / 17:12

פרסום ראשון: כינוס הוועדה נועד לאשר את עבודות שיפוץ רחבת התפילה במעורבת בכותל. הוועדה צפויה לאשר את העבודות, זאת לאחר שהכנסת אישרה את העברת סמכויותיה של רגב, שעמדה בראש הוועדה וסירבה לאשר את העבודות

עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס ביום ראשון את ועדת המקומות הקדושים כדי לאשר את העבודות לשיפוץ רחבת התפילה המעורבת בכותל המערבי - כך נודע לוואלה! NEWS. בישיבה צפויה הוועדה, שבראשה יושב כעת נתניהו, לאשר את ביצוע העבודות. בוועדה חברים גם שר הדתות דוד אזולאי ושר האנרגיה יובל שטייניץ.

מוקדם יותר השבוע הכנסת אישרה את העברת סמכויותיה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, שעמדה בראשות הוועדה לאחר שסירבה לאשר את העבודות. השר שטייניץ החליף כחבר בוועדה את שרת המשפטים איילת שקד שביקשה גם כן להשתחרר ממחויבויותיה בוועדה.

השרה רגב ביקשה לעזוב את תפקידה לאור לחצים פוליטיים שהופעלו עליה. היא טענה כי "מצפוני לא מאפשר". גם שרת המשפטים שקד ביקשה לעזוב את הוועדה מטעמים דומים. נתניהו שחיפש תחילה מחליף לשקד נתקל בחוסר רצון מצד שרי הממשלה אך לבסוף שטייניץ נעתר לבקשתו.

לקריאה נוספת:
רגב: "הרפורמים נחמדים בארגנטינה - פה בארץ שיפעלו לפני הנהלים שלנו"

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
תפילה של חברות ארגון נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

השיפוץ המדובר נועד עבור רחבת התפילה הקיימת לגברים ונשים בקשת רובינסון בכותל, לטובת הרפורמים והקונסרבטיבים. קודם לאישורה בכנסת עברה ההחלטה בוועדת השרים לחקיקה.

על פי חוק העתיקות, כל עבודה באתר דתי מחייבת את אישור ועדת השרים, שבה חברים השר לשירותי דתות, שר המשפטים והשר הממונה על רשות העתיקות. רגב מחזיקה בתפקיד האחרון אך על פי ההחלטה סמכותה הועברה לידי ראש הממשלה.

עוד באותו נושא

הכנסת אישרה העברת סמכויות השרה רגב לנתניהו לקראת שיפוץ רחבת הכותל

לכתבה המלאה
"מכבדת את החלטת רה"מ"- הממשלה צפויה לאשר את הדחתה של השרה רגב מהוועדה לאישור עבודות באתרים דתיים בישראל. אתר רשמי
ביקשה לעזוב את תפקידה בוועדה. השרה רגב/אתר רשמי

ביטול מתווה הכותל הקודם - בלחץ המפלגות החרדיות - עורר זעם בקרב קהילות יהודיות בארצות הברית ונתניהו הודיע כי יפעל להגדלת הרחבה הקיימת בקשת רובינסון כדי לאפשר תפילה מעורבת בשטחה. במפלגות החרדיות, שאנשיהן הסכימו בשתיקה למתווה המקורי, נכנעו ללחצים פנימיים בציבור החרדי ושינו את דעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully