וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכר מידע ברשת: עובד לשעבר של חברת NSO נאשם בפגיעה בביטחון המדינה

5.7.2018 / 13:28

כתב אישום שהוגש נגד עובד חברת הסייבר שפוטר מייחס לו עבירות של פגיעה ברכוש באופן שסיכן את ביטחון המדינה, לאחר שהציע למכירה תמורת 50 מיליון דולר תכנות שהעתיק משרתי החברה לאחר פיטוריו. בעבר דווח כי החברה פיתחה תכנות שאפשרו להאזין למכשירי טלפון חכמים

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בסרטון: פעילים במקסיקו התלוננו שהממשלה מאזינה להם)

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד עובד לשעבר בחברת NSO בגין גניבת מוצרים טכנולוגיים שאותם ניסה לכאורה למכור באמצעות רשת "דארקנט". העובד, בן 38, נאשם בעבירות של ניסיון לפגיעה ברכוש באופן שהיה בו כדי לפגוע בביטחון המדינה, גניבה בידי עובד, ביצוע פעולת שיווק ביטחוני ללא רישיון שיווק ביטחוני ושיבוש או הפרעה לחומר מחשב.

בכתב האישום מצוין כי NSO "עוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים בתחום תקיפת הסייבר, לשם השגת מידע מודיעיני למטרות ביטחוניות" ולשם כך "מייצרת כלים ותוכנות המאפשרים להפיק מידע הדרוש לשם הגנה על ביטחון המדינה ואזרחיה ולסיכול פיגועי טרור", המשווקים לגורמי ביטחון בישראל ובעולם בפיקוח אגף הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון. עוד נטען כי הנאשם עבד כתכניתן בכיר בחברה וקיבל במסגרת תפקידו גישה לשרתיה, לכלים שפיתחה ולקוד המקור של מוצריה.

ND מתקפת סייבר פקדה את מחשבי מערכת הבריאות בישראל. רויטרס
אילוסטרציה/רויטרס

לטענת הפרקליטות, לאחר שזומן לשימוע לפני פיטוריו בחודש אפריל, חיבר הנאשם התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד מהם "תוכנות, מוצרים ומידע, לרבות קוד המקור של התוכנות", ששוויים נאמד במאות מיליוני דולרים. עוד נטען בכתב האישום כי לאחר מכן יצר הנאשם קשר עם אדם אחר באמצעות "דארקנט" כשהוא מתחזה להאקר שפרץ כביכול לשרתי NSO - והציע לו לרכוש את המידע והמוצרים תמורת 50 מיליון דולר. בכתב האישום צוין כי הנאשם ביקש את התשלום "במטבעות וירטואליים מבוזרים, מוצפנים ואנונימיים, שאינם מאפשרים התחקות אחר המחזיק בהם".

אולם, האדם שאליו פנה הנאשם יצר קשר עם החברה ועדכן אותם בשיחה עמו. כך, בתיאום עם אנשי NSO, פנה לנאשם וביקש ממנו פרטים נוספים על המוצרים שהתכוון למכור לו. החברה פנתה למשטרת ישראל ולפני חודש נעצר הנאשם על ידי אנשי יחידת הסייבר של להב 433.

"פעולות הנאשם סיכנו את החברה ואת ביטחון המדינה"

לטענת הפרקליטות, "על פי העדויות שנאספו בחקירה, פעולותיו אלה של הנאשם סיכנו באופן ממשי את חברת NSO ויכלו להוביל לקריסתה. כאמור, פעולותיה של חברת NSO וחקירת המשטרה מנעו את התממשות הסיכון". בנוסף לכך, נטען כי הנאשם סיכן את ביטחון המדינה בפעולותיו והפרקליטות ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים הפליליים נגדו.

אחד ממוצרי החברה, והמוכר ביותר בהם, הוא תכנת ריגול הנקראת "פגסוס". בעבר פורסם בכמה כלי תקשורת כי התכנה מאפשרת לחדור למכשירי טלפון חכמים, לקבל גישה לכל המידע המאוחסן בהם, להפעיל מצלמות מרחוק - וכן לאכן את מיקומם ולהאזין להם. כך למשל, דווח בעבר בעיתון "ניו יורק טיימס" כי ממשלת מקסיקו השתמשה בתכנה כדי לעקוב אחר פעילים חברתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully